Nekromanti angående troll

lyfalitrorjag

Veteran
finns det några slag för per för troll och hur ska man räkna ut längd osv. för det andra vill jag tacka den personen som gjorde rollpersongeneratorn plus alla andra generatorer

Fahnen

Swordsman
Men vi som inte har tillgång till M&V då?? Nån som har attributs regler???

Alharra

Warrior
Är det inte lite grymt...

att rippa av ett helt kapitel? Även om neogames e schyssta så är det kanske lite väl mycket...

Fahnen

Swordsman
Re: Är det inte lite grymt...

Nån kanske gjort egna regler i brist på M&V. Får väl tänka själv då.

Fahnen

Swordsman
Lågt, vem tycker ett grottroll är snyggt? Jo ett annat grottroll av motsatt kön, fast i början av maj är det annorlunda då är det mesta väldigt attraktivt.

Jag har inte tillgång till M&V, men jag har spellet Eon i ett bra tag över ett år i alla fall. Som vanligt så borde jag blurpa ur mig något negativt om den, men jag är alldels för uppfyld av kinesisk film....

Vehener

Veteran
Varhelst hatten faller men med hjärtat på Söder.
I den mån det behövts (i första hand för SLP-troll i trollbosättningar) så har jag givit troll ett attributvärde för PER som motsvarar deras PSY - vilket innebär att de förhållandevis oangenäma grottrollen får en PER mellan 3-13. Men här utgår jag mer eller mindre från att PER snarare speglar inre uttrålning än ett bildskönt eller (i trollens fall) imponerande yttre.

Kom ihåg att det utseendemässigt är en väsenskillnad mellan en människa, alv eller dvärg och ett troll. Tänk trollmålningar i en John Bauer-kontext, den lilla prinsessan i sin symetriska enkelhet och trollet i sin kantigt vridna knotighet. Anser man (och spelar utifrån att) PER i hög grad speglar utseendet så skulle trollet (utifrån ett mänskligt perspektiv) antagligen helt sakna PER (och vice versa).

Ledsamt nog är det sällan som människor tar sig tid att lära känna troll bra nog för att se deras upplysta storhet, men det finns undantag och jag har en artig tirak ibland mina spelare som alltid tar sig tid att söka konversera med troll varhelst han stöter på dem.