Nekromanti ang Vildhjarta

Baldyr

Hero
Jag tänkte passa på att grattulera Theodore och alla andra RiotMinds-medarbetare till en väldigt gedigen produkt. Jag har förvisso inte haft tillfälle att läsa äventyret (endast skumma igenom boken), men vågar ändå påstå att det är det bästa till DoD sedan Erik Granström lade ifrån sig tangentbordet 1994. Vildhjarta är nog till och med bättre än Vinterskogens hemlighet, men det är också längre och den mycket välproducerade boken gör inte omdömet sämre.

En fråga: När får vi sett ett tryckt fullängdsäventyr till DoD från Magnus Seter?

Vildhjarta (och Vinterskogens hemlighet för all del) ger verkligen mersmak och jag ser fram emot fler DoD-äventyr, och inte minst bestiariet och världsboken, trots att jag inte spelar DoD själv. Det är helt enkelt väldigt trevliga (och lättsålda) produkter att sälja!

Följande står förresten på titelbladet: "...by license from Brädspelsbolaget AB". Brädspelsbolaget? Är det ett dotterbolag till Paradox (fd Target Games Interactive)?

Bra jobbat!
/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag passar på att suga åt mig ...

... av berömmet eftersom åtminstone den »välproducerade» biten faller på mitt ansvar (det är i.o.f.s. svårt att misslyckas när man har Bergtings sköna gråskalebilder och Bonners fantastiskt stämningsfulla omslag att jobba med). Tack, tack!

Angående Brädspelsbolaget: Jag gjorde en snabb sökning och hittade <a href="http://www.target.se/Target_bokslut_2000.pdf">Target Investment AB:s bokslutskommuniké för år 2000</a>. Där står: »I samband med att Target Investment i december avyttrade dotterbolaget Brädspelsbolaget AB är bolaget inte längre än [sic!] koncern.» Jag hittade även ett <a href="http://www.target.se/prospectjan01.pdf">noteringsprospekt för år 2000</a> där Brädspelsbolaget nämns: »Innehavet i Brädspelsbolaget kommer att avvecklas.»

I övrigt vet jag om Brädspelsbolaget AB ingenting.

/Dante

Nerosuferoth

Swordsman
Lite till ang. Vildhjarta

Har jag någonsin nämnt att Drakar och Demoner 6 är det snyggaste rollspelet jag kan komma på? Ja, jag tror också det. Det tål hur som helst att sägas igen. Igår när jag inhandlade Forgotten Realms Campaign Setting till Dungeons & Dragons 3rd Edition så tyckte jag att den boken var så elegant så att den puttar nästan ner DoD från förstaplatsen. Jag älskar den där uråldriga slitna stilen med gulnade sidor och underliga symboler som för tankarna till magikerns formelbok.

Idag blev jag en av lyckostarna som redan nu har Vildhjarta och rollformulären i sin hand. Och trots att jag sett framsidan på omslaget förut så tog Vildhjarta mig med storm. Jag hade faktiskt väntat mig samma blanka lack/laminering på framsidan som alla andra paperback-rollspelstillbehör. Jag trodde att det var det enda alternativet om man inte har hårda pärmar att experimentera med. Istället blev jag överlycklig när jag såg att det är sådan enormt exklusiv matt framsida som regelboken har! Omslagsbilden är fantastisk! Förvånansvärt mörk, men ändå så stämningsfull så John Bauer själv skulle bli överlycklig. Peter Bergtings illustrationer är lika bra som någonsin och jag instämmer i att den nya stilen överensstämmer mer med sagokänslan än tuschteckningarna i regelboken. Peter, du ÄR Trudvang! Dantes magnifika layout; need I say more? Det är Dante som har layoutat, för tusan! Något som jag har funderat litegrand över är hur ryggen skulle komma att se ut, och just ryggen imponerade väldigt mycket på mig. Jag kan se min rollspelshylla framför mig om ett par år med en komplett samling DoD6 bara genom att titta på den nya boken. Eftersom jag inte själv spelleder har jag inte läst en rad av äventyret, men författaren kommer få sin rättmätiga dos berömmelse så fort jag har spelat Vildhjarta. Nu börjar det här bli ganska långt så jag avslutar med att övertyga alla om att rollformulären är superfina dom också, fast de hamnar lite i skymundan med sina två sidor mot en superfin 64-sidors ärkeläcker DoD6-modul. Tusen tack till RiotMinds & Co. för att DoD lever och är det snyggaste rollspelet på marknaden!

Ashley Riot, fortfarande smått euforisk

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?