Nekromanti Anime från de senaste åren + superawesome äldre?

Radioaktiv

Hero
Re: Anime från de senaste åren?

Till att börja med så småfuskar jag och säger Black lagoon(2006) helt klart en absolut favorit, särskilt då den lätt lämpar sig för action-rollspelare. En absolut laglös stad där ett gäng på fyra upplever diverse äventyr med en rad intressanta karaktärer. Att det är en av de få nördiga produkter jag ger feministiskt godkänt(med småfel här och där) är bara ett plus.
I second this!

+Robertas Blood Trail, OVA som kom 2010. Bra skit.

Alkemist

Veteran
Re: Noir

Jag blev helt förälskad i mangan som en vän gav till mig och fick mitt hjärta krossat när jag såg animen.

Animen lider av seriös anime-sjuka. Chibiröster och enorma bröst galore.

Mangan/boken/pjäsen/papperspåsen bättre än filmen/spelet/allt som är roligt-- Nu blev jag en gubbe.

Max Raven

T12-kultist
The Tatami Galaxy

Inte protagonisten
I vilken protagonisten minns sin tid på universitetet. Han kommer tillbaka till frågan "om jag inte..." - och tiden vrids tillbaka (eller så hamnar vi i ett parallellt universum <vilket som är sant är spoilers>) där han gjorde på ett annat sätt. En intressant tankelek, och väldigt underhållande.

Det som först drog mig till serien var stilen*, vilken jag gillar skarpt.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VyYCYd2wHY4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/VyYCYd2wHY4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

*och ett omnämnande av den i samband med av att jag såg en bust Akashi-san (personen ovan) när jag kollade PVC-figurer en kväll.

Krille

Super Moderator
daflum said:
Oh no you did'nt, det där kan vara en av de värsta serierna någonsin, jag gick runt kokande av vrede efter att ha sett den :gremwink: men om någon vill se en serie där det seriöst händer att en kvinna dodgar ett sniperskott i bulletime där brösten fladdrar så är det denna :gremwink:
Som sagt, "såpass mycket tuttskump och pantyshots och sexuella anspelningar att det antingen blir parodi, satir eller enerverande (eller alla tre samtidigt)".

Storuggla

Champion
"Som sagt, "såpass mycket tuttskump och pantyshots och sexuella anspelningar att det antingen blir parodi, satir eller enerverande (eller alla tre samtidigt)"."

Jag vet inte om jag vill se det eller inte. Å ena sidan smak. Å andra sidan nyfiken.

Storuggla, låter som nidbilden av en PE-kampanj