Anime med "verkshöjd" - ge mig tips

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
+1 på Spy x Family, Planetes, Mononoke!

Skulle vilja påstå att Tengen Toppa Gurren Lagann är värd att se bara för att fen eskalerar på osannolika vis hela serien igenom – ibland ett par gånger i samma avsnitt – vilket gör den till nån sorts parodi på stilen samtidigt som det är helt på allvar. Meeeen, jag måste nog se om för att veta om jag törs. Kanske var mer anime bullshit än jag minns. 🤔

terje

xenomorf mystiker
Hm, min förmåga att minnas saker i allmänhet och sakers namn i synnerhet är sisådär, men här är några som jag uppskattat:

Le Chevalier D’Eon
Gunslinger Girl
Parasyte
Demon Slayer
Tokyo Revengers
Jujutsu Kaisen
Tokyo Ghoul
Dorohedoro

Kan absolut förekomma viss anime bullshit.

Last edited:

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth

Jag tittar mycket på Anime, men denna sticker ut lite på samma sätt som Vinland i sin karaktär. Ongoing på Netflix.

Skulle också lägga till 2 fantastiska serier av lite mer klassisk (men god anime-karaktär) som jag tycker får för lite uppmärksamhet på grund av de hamnat på D+.

Summertime Rendering (googla absolut inte, lita på mig här - du vill veta så lite som möjligt i denna serie... )

Tengoku-Daimakyo / Heavenly Delusion

Last edited:

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Jag har försökt ge mig på anime-serier några gånger genom olika rekommendationslistor och tröttnat varje gång. De enda undantagen är Evangelion (som redan nämnts) och Madoka Magika, som var fantastiska. Så det är nog min rekommendation.