Har börjat bli lite nyfiken på Anime (speciellt Gundam ) och började grubbla i min stilla ro om det finns några rollspel baserade på just olika Anime (alt. Manga) världar.
Förutom de vet jag att det finns ett officiellt Dragonball Z-rollspel, och det jag läst av den så är det ingen jättehöjdare. Dessutom finns det säkert femtioelva fanprojekt till varje japansk serie som någonsin gjorts. Typ.
Själv är jag lite sugen på Rouroni Kenshin-rollspel, mest för att se om det är något att ha... *täcker över trådnappningsförsöket med lite tippex*
Record of the Lodoss War var ju ett rollspel först, eller en spelvärld snarare, och mangafilm och mangaserier sedan. Fast det finns förstås bara på japanska.
Guradians of Order har som grej att de gör rollspel på japanskt stuff, se bara!
Sen vill jag plugga för Heavy Gear, som har en av de bästa "alla är vi skitstövlar"-settingarna jag sett, och sen finns det snygga robotar i den också. Funderar på att köra en Spooks eller Patlabor-kampanj i den. Om någon bryr sig, det vill säga.
Jag har både Dragonball Z och Usagi rollspelen och jag finner inte några direkta fel i något av dem. Jag anser att Usagi Yojimbo är en manga främst på grund av att det är en kontinuerlig saga, alltså ingen serie. Och djur- människor är inte ovanliga i mangor, de finns ju tillexempel i både One Piece och Dragonball!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.