Nekromanti Animering av skelett!

Jimmy_SL

Warrior
Hej, jag har en fundering angående animering av skelett.

Låt oss säga att vi ska animera ett skelett av tredje rangen.
Vad behöver vi? Jo bara nekrotropiska filament!

Men varför ska då reanimationen ta sån jädra tid!
Allt vi behöver är ju bara nekrotropiska filament som ska bindas vid skelettet! Vi behöver inga pereparat eller liknande!

Det känsn väldigt fel att detta ska räknas som en alkemiska process och ska ta flera timmar att genom föra!

Någon som har en lösning?

Helmgast
Jag skickade ju min lösning till dig, men för alla andra så finns ju en lösning i att köra med reglerna för elementarvarelser. Dock ska väl 'livgivandeprocessen' köras med nekrotropi istället för biotropi...

Du skulle inte kunna lägga upp den så att fler (läs: jag) kan ta del av den?

Mvh Victor Palm...

...Har bränt sig på stranden.

Helmgast
Re: avatarex' lösning (ANT)

Jag får väl utforma den först. Men sen kanske, har massa korrjobb å förvärvsarbete att göra i juni-juli. Tiden är knapp.

Nope... Det gör det inte, så hela hans fråga är lite konstig. För övrigt är Vandöda och Nekromnati inte så illa, Monster och Varelser ser ajg nog som sämre, men det är OT och jag gillar vampyrer...

Mouja

Hero
För det första står det visst i Mystik & Magi om hur man animerar vandöda, och för det andra håller jag med dig - V&N är inte dålig!

Mouja

Hero
Jag tror du fått det lite om bakfoten.. man tejpar inte bara fast lite nekrotropiska filament på skelettet...

Då man reanimerar en människa som varit död en längre tid så är det första man gör att skrapa rent skelettet från köttrester och annat som kan vara kvar. Efter det så penslar man varenda del på skelettet med en slags frätande soda som skall ta bort de små partiklar som finns kvar och minimera riskerna för lukt av dött.
Om du ska animera skelettet, rang tre utan några + i STY, TÅL eller RÖR samt inga nekrotropiska förmågor tar det inte så lång tid. Alkemi-slaget är då på Ob3t6 - om du använder en kittel. Om du har ett litet/medelstort laboratiorium så sänker du genast svårigheten med två till tre nivåer.

Låt oss säga att du har 15 i Alkemi, du har ett medelstort laboratorium och några assistenter. Då ligger slaget på 0 (Ob1t6) just nu (Ob3t6 för alstringen, minus Ob3t6 för laboratoriet). Så varför inte sänka tidsåtgången lite. Du vill halvera tidsåtgången till 18 timmar ((12 x 3)/ 2) och sedan halvera tidsåtgången en gång till, då är du uppe i Ob2t6 mot slaget och det kommer att ta 9 timmar(18/2). Så eftersom du har 15 i Alkemi och inte är någon nybörjare så halverar du tiden igen, då blir det Ob3t6 i svårighet på 4.5 timmar.

Det tycker inte jag är någon lång tid... eller?
Så min lösning är nog: Läs reglerna riktigt...