Nekromanti Ankor, aka ett fräsch minikonvent

Rickard

Urverk speldesign
Världens bästa minikonvent ska hända 18-21 juli, där vi kommer att ha tid för att grilla, bada och umgås. Varför är det världens bästa? För att det är där jag bor, mellan Katrineholm och Norrköping, och för att det riktar sig till dig som vill leva ut i fantasier, uttrycka dig själv via dina idéer och njuta av de historier och kreativa kraft som vi tillsammans skapar. Själv kommer jag att erbjuda följande fräscha spel.

Alienór
Vi spelar ut en fanfic där fangirls fantiserar ihop historier kring hjälten Alienór som förväntas anlända inom kort. Jag får lite Kagematsu-vibbar av spelet. Rollformuläret heter "dagbok" och bara det är ju ett plus.
Nedladdning

Dreamwake
Vi utforskar spelledarlöst en bisarr värld tillsammans samtidigt som vi skapar den.
Nedladdning

My Daughter, The Queen of France
Shakespeare skapar en pjäs tillsammans med sina vänner i hopp i att förstå varför hans relation med sin dotter förstördes. En cool grej är att man spelar ut samma scen flera gånger, men adderar en narrative teknik som lägger till mer information och även förändrar hur vi ser på scenen.
Nedladdning

The Murder of Mr Crow
Vi kommer att skapa ett mordmysterium tillsammans genom den geniala principen att etablera vad som har hänt genom riktade frågor.
Nedladdning
Datum: 18-21 juli
Plats: Simonstorp, mellan Katrineholm och Norrköping.
Medtag: god anda, äventyrslusta men också något att grilla, något att dricka, något att sova i och den väldigt rymliga stugan ligger vid en sjö så ta gärna med badkläder också.
Maxantal: 15 personer​

Jag kommer att stå för frukost och även något till middagen för de som vill komma redan på fredagen (18:e). Hemgång är på söndagen, vilket gör att jag inte tror att vi kommer att spela något då.

Anmäl intresse i den här tråden eller via PM. Säg gärna vad du är sugen på redan nu och föreslå då gärna även andra spel som du skulle vilja spela. Jag kommer att skicka ut ett PM med telefonnummer och adress till alla som anmält intresse.

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag vill träffa trevliga nördar! Medtager god anka... nähe, anda stod det. Okejdå.

I min spelväska lär jag slänga med ett gammalt ofräscht Capes, ett spelledarlöst superhjältespel med obegripliga regler. Annars låter Dreamwake görcoolt.