Nekromanti Ankor

Hasse

Hero
Gillar verkligen DoD 6 men det är en sak jag saknar och det ankorna! Vart har de tagit vägen? ligger de och ruvar någonstans för att göra storstilad comback i bestariumet? Eller hemska tanke anses de inte passa in i Trudvangvärlden?
Lite humor och självdistans är aldrig fel.

Är jag ensam om att sakna ankorna eller fins det fler?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Riddaren

Swashbuckler
Denna fråga tycker jag börjar bli uttjatad...men det bästa som Riotminds kunde göra var att skrota ankorna, de passar inte helt enkelt in i Trudvang, och än mindre med de källor som de inspireras av.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Ofeig

Warrior
Ankor är och förbliver det coolaste och bästa i Ereb, jag håller med föregående talare om att ankorna borde vara med i det kommande bestiariumet!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Ofeig

Warrior
Jag kan hålla med om att ankor kanske inte passar in i Trudvangs grundidé, men att det borde ges ut en nätversion (kanske) som konverterade in ankorna in i Trudvang...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Hasse

Hero
Precis. Grundreglerna är ju också tänkta att passa in olika för dem som skapar sina egna världar och där kanske ankorna passar.

Pink Floyd

Johan K

Gammal & dryg
Håller med dig !! Helt klart !! Ankor är ganska töntiga, men fördelen är att de är så förbannat COOLA !!! Så man kan ju alltid hoppas !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Vindhand

Myrmidon
Jag saknar dem

Det är nog med vikinga-stämning över piratankor för att de skall platsa i en fornnodisk värld...

Baldyr

Hero
medhåll

Jag håller med om att ankorna skulle kunna presentaras separat på nätet. (Jag utgår ifrån att de inte dyker upp i bestiariet.) Med fördel görs denna beskrivning sådan att ankorna lätt kan intregreras i befintliga kulturer - istället för att man ska behöva klämma in några ank-samhällen i Trudvang. (Den som skapar en egen värld kan givetvis använda materialet för att skapa rena ank-riken. Jfr Ruhl i Trakorien.)

Om inte RiotMinds är intresserade föreslår jag att någon annan tar sig hän ankorna i DoD6. (Kanske en "officiell" ank-hemsida, någon?)

/Baldyr, själv kluven inför ank-män

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Ofeig

Warrior
Re: medhåll

(Kanske en "officiell" ank-hemsida, någon?)
I'm working on it!

Hasse

Hero
Re: medhåll

Kanon!

Pink Floyd

Dart

Warrior
Det är så skönt att slippa se ordet Anka i regleboken. Ankor är det största skämtet som drabbat Ereb och riotminds har frälst oss genom att inte ta med dom dom från Trudvang.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Nerosuferoth

Swordsman
Jag också

Att ankor inte passar i Trudvang betyder inte att de uteblir från Drakar och Demoner. Jorges Bestiarium ska inte bara innehålla Trudvang-specifika varelser. Fast det är inte så troligt att RiotMinds använder gammalt Target Games-material. Men eftersom så många tycker om ankorna så kanske det går... de kommer tillbaka på forumet om och om igen och är populära nog för att RiotMinds ska fundera på saken.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Ofeig

Warrior
Jag hoppas med dig broder (NT)

Nixtext

Vaun Vuriche

Warrior
Ankor fanns bara till i mitt Ereb för att bli våldsamt uppspikade medelst rostiga spikar på första bästa vägg.

Förutom möjligtvis de Morëlvidynska Piratankorna som faktiskt hade viss status, mestadels för att de hade medel att förhindra sin snara uppspikning...

Gardener

Champion
Även om jag (rätt så uppenbart) har en stark förkärlek till ankor och hade med dem som både seriösa och oseriösa inslag när jag spelade och spelledde i Ereb så kan jag inte se hur de skulle passa in i Trudvang. Allt har sin plats helt enkelt och jag saknar inte ankorna, jag kan få mitt lystmäte tillfredsställt på annan plats än Trudvang.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Salir

Veteran
Det är väll inget fel på ankor, eller? och varför skulle inte de kunna passa in i trudvang världen?
Vi måste ju tänka på att vi fortfarande spelar Dod och där har ankorna alltid funnits så när nya regler kommer och en ny värld kommer så borde ankorna fortfarande finnas. De hör till Dod

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"