Nekromanti Anksida

Ofeig

Warrior
Nu har jag fått tillstånd från Theo på riotminds till en officiell anksida.
Den kommer att finnas på min sida http://rpg.hn.org/ofeig/ senare under jan-feb.
Hör gärna av er via mess om ni är intresserade att hjälpa till!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Hasse

Hero
Re: fint! Säg

till här på forumet när den är igång. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jaha du, är det så j-vla roligt att spela en sketen kalle anka, tacka veta Alver. Men det är juh tur att alla har olika smak, fy f-n vilken tråkig värld vi hade haft annars.
Lycka till med din "ducksite" nu.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.

luxor

Veteran
mmm.....nu tycker jag inte att du ska vara så främmande mot andra folkslag, ditt dekadenta alvkräk...

ankor råkar vara den mest ädla rasen som någonsin existerat, dom kankse inte är långa, dom kanske inte är starka, och dom kankse inte är vackra, men dom har ändå sin charm....

tacke-bock!

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

luxor

Veteran
det vore jävligt coolt med en anksida, men hur skulle man kunna hjälpa till???

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Sodivra

Champion
Ojojoj, det var SÅHÄÄR nära att du lockade fram mitt ank-raseri!

(Påminner mig: Kolla upp demoners väktare, vad ankor tycker om demoner. Vad det du som kom på det, Magnus?)

Och jag gillar alver. Men den största ank-entuseasten i gruppen hatar dom..

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Hehe...

...ja kul att alla tycker olika. Nej en Alv spöar faktiskt en "And" i allt,ja förutom att vara dålig, ful, svag, meningslös o.s.v.
Alver e bra och smidiga. Bryr sig inte om åldern vilket lämpar sig perfekt eftersom jag nästa endast lirar med olika magiker, jag älskar magi, det ger makt. =)

neuter

Swordsman
Re: Hehe...

Ankor slår ju alver i kylighet med hästlängder. :)

"Soylent Green is people!"

Krille

Super Moderator
Det som faktiskt räknas

"Nej en Alv spöar faktiskt en "And" i allt,ja förutom att vara dålig, ful, svag, meningslös o.s.v."

Ankor har karaktär. De har personlighet. Jag minns själv Angcus McFeathers, en högländaranka med kilt och hela köret som jag spelade ett bra tag och var så fruktansvärt stöddig som plattfötterna tillät, eller den kyligt professionelle och militäriske kommandörkapten MacQuack i Ruhls Special Duck Service.

Alver, å andra sidan, placeras i facket "skogsninja" eller "magikersprätt". Mer karaktärslöst än så kan man knappast få. Är det föga förvånande att min enda alvrollperson som är värd att minnas var en gycklarflicka som sket fullständigt i pappa mäktiga magikerns önskemål om sin dotters karriär?

Fast det brukar ju kobolder sällan bry sig om - de vill ju bara ha högst siffror... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ja visst...

...personligen skiter jag i din lilla anka (inte dig, bara din anka) för att jag tycker inte "änder" passar in i ett Fantasy spel som DoD. Ska man lira ankor bör man skapa ett Disney rollspel, där man kan välja mellan ankor, möss hundar o.s.v. o.s.v. Alver regerar, kolla bara på Link =)

luxor

Veteran
Re: Hehe...

min anka kickar ditt butt så hårt...du har inte en chans, grabben...

luxor

Veteran
Re: Det som faktiskt räknas

<I>en högländaranka med kilt och hela köret[/i]

somtaget ur en kalle anka serie jag läste som liten....
...hur ser en "hög"ländaranka ut egentligen...extra högrest eller?

luxor

Veteran
Re: Just därför...

roligt för dig då...dekadenta alvsvin...alver kommer ju aldrig in i puberteten ens, vad e det för kul att lira med en tonåring?

Krille

Super Moderator
Ankjävlar och kaninhelveten!

"...personligen skiter jag i din lilla anka (inte dig, bara din anka) för att jag tycker inte "änder" passar in i ett Fantasy spel som DoD. Ska man lira ankor bör man skapa ett Disney rollspel, där man kan välja mellan ankor, möss hundar o.s.v. o.s.v."

Uhu? Argumenterar du med min svarta DoD-box från 1984? Talar vi om din censurerade '91a eller den DoD som faktiskt gavs ut? Varför just ankor inte passar när kattmän, vargmän och andra animorfa varelser hör hemma i genren är en gåta för mig. Förmodligen har det något med testosteronstinn koboldism att göra.

Ankor kan höra precis lika bra hemma i fantasy som spetsörade trädkramarfjantar. Eller för den delen, de kan höra hemma i varje annan genre som helst.

Som exempel kan vi ju ta "Albedo RPG", som är ett tämligen seriöst science fictionrollspel (behandlar massor med samhällsmässiga saker som demokratins "självklarhet", rasism och liknande, samtidigt som det är tekniskt trovärdigt, samtidigt som det är tämligen röjigt). Rollspelet bygger på två prisbelönta vuxenserier av Steve Galacci, "Birthright" och "Erma Felna, EDF". Den stora skillnaden gentemot de mycket mer accepterade SF-rollspelen Traveller och 2300AD är att samtliga rollpersoner i "Albedo RPG" är animorfa varelser, det vill säga djur (och detta trots Travellers Aslan eller lejonvarelser).

Eller så kan vi ta "Usagi Yojimbo RPG", även det med serietidningsförlaga. Här är det gamla japanska samuraj- och folksagor som återberättas, och återkommande teman är konflikter mellan olika slags förpliktelser och känslor - ett avsnitt handlar om hur vår huvudperson får uppdraget att hämta tillbaka två svärd från en desillusionerad samuraj som försvunnit och dött. Samurajen råkade dock bli förälskad i en flicka, som vägrar att släppa svärden som är det enda minne hon har av honom. Brodern dödar flickan, lämnar ifrån sig svärden och får belöningen, varpå brodern slås ihjäl av hans "kompisar" i ett rån. En sorglig liten saga om konflikten kärlek kontra bushido, medlidande kontra plikt, och girighet kontra vänskap.

Fast det är klart, huvudpersonen är ju kanin, så det är ju helt omöjligt att läsa Usagi Yojimbo och behålla någon slags Japan-känsla, eller hur? /images/icons/wink.gif

"Alver regerar, kolla bara på Link =)"

Zzzzzzz...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>