Nekromanti Anksida

luxor

Veteran
Re: There can be only one!

men är han en vit eller svart anka, eller kanske bond-brun?

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jag läser själv...

...Usagi Yojimbo, och tyckar hen e grymt cool, men nu var det ankor vi snackade om inga kaniner. Ska jag börja dra upp massa annat som inte har med den här disskutionen att göra, nej tror inte det. Självklart hör kattmän, karkioner osv osv med i ett fantasy, men ankor, det är ju Disney´s sak. Bort med ankorna, in med fler alv raser...

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.

Ofeig

Warrior
Genom att skriva saker och skicka dem till mig!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Ofeig

Warrior
Hm, jag antar att du inte pratar om mig, men personligen tycker jag att de är lite fjolliga...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Ofeig

Warrior
Right on broder!

Ofeig

Warrior
Re: Det som faktiskt räknas

Tack fär detta inlägg, får jag lägga upp det på sidan???

Ofeig

Warrior
Re: Jag läser själv...

Nu förstår jag inte ett smock. Kattmän får existera, men inte ankor? Vad är det för någon anti-fågel regel? Och dessutom så tycker jag att det existerar på tok för många alvraser i detta rollspel... På tok för många alver tillochmed. Jag håller med Krille att alver är ett gäng skogsninjor som hoppar runt i skogen och är allmänt asociala... Och jag undrar, fanns det verkligen inga ankor innan Disney? Det verkar som om du tror att det var gamle Walt som uppfann dessa...

En arg
Robin

Ofeig

Warrior
Re: Öhh, nja...

Är det verkligen så att allt som inte Tolkien har kommit upp med är icke-fantasy???

Ofeig

Warrior
Tackar! [NT]

...

Ofeig

Warrior

Och vad är det för fel på bögar???

Ofeig

Warrior
Re: fint! Säg

Jahwohl!

Ofeig

Warrior
Tackar! n/t

...

Feliath

Swashbuckler
Fradga, ach ja?

>>Alver, å andra sidan, placeras i facket "skogsninja" eller "magikersprätt". Mer karaktärslöst än så kan man knappast få.

Vad i... nu blir jag lite grinig. Trots att jag själv har svårt för ankorna har jag inget emot att man spelar dem. Men det är lika fel att kalla alver karaktärslösa som att säga det om ankorna. Själv spelar jag oftast alver eller halvalver de få tillfällen då jag inte spelleder, i min grupp finns det vanligtvis med en alv, och hittills har inga överklicherade skal förekommit. Allt blir vad man gör det.

Ett av de grundläggande problemen med DoD-ankorna tror jag för övrigt är att de tecknas precis som Kalle Anka-kloner. Om Usagi var en KA-klon, skulle han också kännas mindre seriös.

Feliath - som gillar BÅDE alver och Usagi, vilket tycks betraktas som en omöjlighet

Sodivra

Champion
Tja, han som nästan gjorde mig sur var Nostradamus, och Magnus är Magnus Seter, som var med och skrev kaos väktare.

Och du då? Tycker du att dom rasande ankorna är fjolliga, eller alverna?

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Master_Z

Swordsman
Re: Ankjävlar och kaninhelveten!

Härligt Krille! Jag håller med dig till... en massa procent. Bort med alla tråkiga tradkramare och in med några nya orginella raser. Alverna kan väl dra till de stora skogarna för gått. Dvärgar kan också gå och gömma sig. Små korta, mesiga, giriga gruvarbetare som inte kan tänka på nått annat än pengar och mithril. Nej, bort med allt skrot och in med lite nytt. Orcher var bara bra att Riotmindstog bort. De var väldigt kuliga i 91:an men DoD 6 är ett nytt fräscht spel som gott kan revolutionera hela rollspelskonceptet. Det är svårt men det går nog.

/Linus

Fram för rollspel med ankor!!

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"

Master_Z

Swordsman

Exakt! Riktiga spännbögar. Skrota skiten!

/Linus

Master_Z

Swordsman
Re: Just därför...

Nej snarare åt pricktavle hållet. Åtminstånde i mina kampanjer.

/Linus