Nekromanti Anmäl dig till Stockholms spelkonvent 2008!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu har Stockholms spelkonvent 2008 öppnat sitt anmälningssystem.

De som föranmäler sig får såklart första tjing på de arrangemang som kräver föranmälan – och dessutom en reducerad deltagaravgift jämfört med att betala i dörren.

Så vad väntar du på?

Anmäl dig nu: http://stockholm.spelkonvent.se

Storuggla

Champion
"Så vad väntar du på?"

På att jag ska kunna anmäla mig. Den gottar inte min verifikationskod där på slutet, trots att jag försökte om och om och om igen, versaler, gemener och germaner.

Storuggla, it is a feature

Dante

Staff member
Weird. Vi har redan fått in flera anmälningar, så det verkar i alla fall funka för andra.

Men vi ska såklart kolla upp saken och se om vi kan hitta orsaken till problemet.

Storuggla

Champion
Update: Trubblet verkar ligga i att jag använde en browser som ert anmälningssystem inte ville umgås med. Safari. När jag bytte till Firefox för att dubbelkolla gick det, men det såg redigt fult ut...

Storuggla, det var liksom spelkortmärken på bekräftelsen

Dante

Staff member
Ah, bra.

Teckenkodningsproblemet är känt. Av någon anledning har webbplatsen svårt att bestämma sig för om den ska vara UTF-8 eller ISO-8859-1.

I know not why.

Dante

Staff member
Glöm inte att anmäla dig! …

Tänkte bara påminna om att det är bäst att föranmäla sig till Stockholms spelkonvent för att vara säker på att få plats i de arrangemang du vill spela.

Och vill du ha lagad mat under konventet måste du föranmäla dig.

Sodivra

Champion
Söker spelare.

Klart man ska anmäla sig.

Är det någon som vill spela Coriolis, Öppna ditt hjärta eller Gentlemen utan skuggor med mig?

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Söker spelare.

Jag vill! Jag vet inte vad de två sista är, men det är klart att jag vill.

Jag har inte anmält mig, insåg jag nu. Å andra sidan så tror jag inte att jag vill vara med på några arrangemang, så det känns inte så blodigt.

MrG

Swashbuckler

Är öppna ditt hjärta frispels scenario? I sånt fall ja, fast om jag har en chans tidsmässigt.

-Gunnar (som arrar Gentlemännen utan skuggor)

Genesis

Ni dés ni maître

Haha, jaha, de var arrangerade scenarion. Nä, i så fall tror jag att jag skippar.

MrG

Swashbuckler

Men det är förhoppningsvis väldigt bra arrangerade sceanrion :gremwink:

Tror att frispel skulle kunna tilltala dig utifrån vad jag hört om det (och läst av vad du postat). Och mitt egna är... annorlunda, tycker jag i alla fall.

-Gunnar (som tycker att Genesis borde pröva arrade scenarion)

Genesis

Ni dés ni maître

Dels så gillar jag inte arrade scenarion eftersom det innebär att jag måste planera min tid, vilket är jobbigt :gremsmile:.

Men sedan så säger mina fördomar mig att arrade scenarion är väl förberedda och ganska hårt SL-styrda. Jag gillar rollspel för att jag får vara med och skapa någonting. Om någon annan skapat hela scenariot och tänkt till ordentligt och gjort det sådär riktigt bra som det skall vara, så tappar jag intresset. Det är därför jag diggar förberedelselöst så mycket. Man sätter sig ned och skapar tillsammans, istället för att spelledaren har skapat, och så får spelarna komma in och modifiera litet grand. Så därför ogillar jag väl förberedda scenarion.

Så finns det något arrat scenario där jag inte behöver nöja mig med att vara med och påverka, utan får vara med och bestämma vad det handlar om, så skall jag fundera på saken (det innebär ju fortfarande att jag måste planera min tid, istället för att bara dyka upp och se vad som händer, som jag föredrar). Men förberedda scenarion får jag nog av när vi lirar Undergångens Arvtagare här hemma.