Varulv [Anmälan] Paradise Ulvtell - Kärleksnästet

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,512
Den nya tidens underhållning är här! Ett fåtal dömda mördare har släppts in i paradiset, tillsammans med ett gäng olyckligt vetandes deltagare som bara söker kärleken (och prispengarna!). Men lyckas mördarna posera som kättjefulla tonåringar länge nog för att förvandla paradiset till ett blodbad, eller kommer kärlekens röda ros att triumfera?

Paradise Ulvtell - Kärleksnästet kommer snart på VHS.


För att ansöka till programmet får ni här skriva en ansökan om vilka ni är, vad som gör er till bra kandidater för paradiset och hur långt ni kommer att gå för att vinna.

Programmet går live 15/7 kl. 12.00.
Har ni frågor så kontakta programledaren.
Vi behöver få in er ansökan senast den 12/7 kl 15.00. Helgen kommer sen spenderas med att luska ut era hemligheter.

§0: Spelet består av två lag: Mördare (varulvar) och Kärlekskranka (bybor). Kärlekskranka vinner om det står två kärlekskranka i finalen, eller om alla Mördare är ute. Mördarna vinner om minst en mördare står i finalen.

§0a: Finalen sker när det bara är två spelare kvar. Då kan någon av de två spelarna bestämma om de ska kasta kulan och på vilken prisnivå, eller vinna tillsammans med sin partner. Det har ingen regelteknisk påverkan kring vilken fraktion som vinner spelet. Finalen sker live. Om alla Mördare åker ut innan det är tre deltagare kvar sker ingen final.

§1: Ni får inte prata om spelet med varandra utanför den aktuella speltråden.

§1a: Mördarna får prata med varandra utanför speltråden och har en egen PM-grupp i Städskrubben.

§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.

§2: En spelare kommer att röstas ut varje runda.

§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.

§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg:

Röst: @Anthrox

§3: Varje runda har en deadline som meddelas vid rundans start.

§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.

§3b: Den som då fått flest röster på sig försvinner ur spel.

§3ba: Om det är oavgjort mellan två eller flera utröstningsalternativ är den tidigast lagda rösten utslagsgivande.

§3c: Den utröstades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda.

§3d: Mördarna (ulvarna) kommer även få möjlighet att nattmörda minst en deltagare per runda.

§4: Utöver att rösta på en spelare som ska åka ut kommer ni också varje runda ha en parceremoni, där ni röstar för vem ni vill se i Sviten (aka Kärleksnästet) i nästkommande rundor.

§4a: Röstning sker genom att skriva (manuell räkning av rösterna sker av SL):
Sviten: @Anthrox

§4b: Två personer är i sviten varje runda (resterande spelare sover i Sovsalen). En som röstades in föregående runda och en person som röstades in rundan innan det. Efter två rundor i sviten lämnar man den och kan inte hamna i sviten igen rundan efter man lämnat. En spelare röstas in i anmälningstråden för att vara i sviten.

Exempel:I R1 röstas Sidd fram till att vara i sviten tillsammans med Basse (som röstades fram att börja i sviten i anmälningstråden). Basse är i R1 ensam i sviten, men fortfarande immun. De går in i sviten tillsammans i R2 och har då en gemensam PM-grupp. Under natten mellan R2 och R3 får Basse lämna sviten, och Octa som röstats fram till sviten får i R3 dela svit tillsammans med Sidd. Basse kan inte röstas till sviten i R3. Under natten mellan R3 och R4 får Sidd lämna sviten, och Impe som röstats fram till sviten får i R4 dela svit tillsammans med Octa. I R4 kan Sidd inte rösas till sviten, men Basse kan.

§4c: Sviten är väktad och immun mot utröstning.

§4d: Paret i sviten har en egen PM-grupp medan de är kvar i sviten.

§5: I början av varje runda kommer ett test att hållas.

§5a: Snabbast inlämnat och mest korrekt test får glutta på en annan persons ansökan till PU (det vill säga sia en annan spelare). Att få fler poäng är viktigare än att lämna in snabbast.

§5b: Vinnaren av testet kommer annonseras i tråden.

§6: Varje spelare har en hemlighet som hämmar eller hjälper dem. Eller båda.

§6a: Hemligheterna väljs innan spelstart. Om ingen hemlighet har valts innan första rundan börjar kommer den spelaren att få en hemlighet slumpad av de kvarvarande.

§6b: Hemligheterna delas ut efter first come, first serve-principen och maximalt en spelare kan ha samma hemlighet. Om en senare spelare önskar få en redan upptagen hemlighet kommer denna spelare att få en hemlighet slumpad till sig istället.

1. Du är hemligt kär i en annan deltagare - du får inte rösta på en vald spelare alls under spelets gång. Spelaren måste väljas innan R1 är slut.
2. Du är egentligen en torr och stel typ, inte alls en partyprisse - du får inte använda emojis eller lajks alls. Gör du det åker du ut.
3. Du blir oberäknelig när du dricker - slumpvis kommer din röst antingen räknas dubbelt, landar på fel spelare eller inte räknas alls.
4. Ditt instagramkonto är fullt av ryska fejkföljare - det finns en liten chans (25 %) på att du blir nattmördad istället för den som ulvarna valt.
5. Du har varit med förut och är inbjuden av produktionsbolaget för att ställa till med kaos - du kan inte åka ut vare sig av röstning eller nattmord, men efter R3 får du inte vara med mer.
6. Du är oskuld - du kan inte bli nattmördad och dina röster räknas inte innan du har hamnat i sviten minst en gång. Varje parceremoni får du en kumulativ extra röst på dig för att hamna i sviten, tills du varit i sviten.
7. Du har inte genomgått grundskolan - du kan inte vinna ett test och får automatiskt en extra röst på dig vid varje utröstning.
8. Du är egentligen gift - hamnar du i sviten åker du ut nästa runda.
9. Du är en introvert – du får inte skriva i tråden vem du har siat ifall du vinner ett test. Du får inte rösta på samma spelare två rundor i rad för varken utröstning eller sviten.
10. Du lider av white knight-syndrom – du kan väkta en annan spelare varje runda, men du ger också ett extra nattmord till mördarna. Du får väkta samma spelare flera rundor i rad, men du får inte väkta dig själv.
11. Du tjatsuper andra under bordet - du har ingen egen röst, och varje runda kan du välja en spelare att ta bort rösten från.
12. Du fyllesnackar – du förmedlar din fraktionstillhörighet till en annan spelare varje runda, men det slumpas till vem.
13. Du gassar mest i solen och bryr dig inte så mycket om tävlingen - om du postar max 5 inlägg på en runda får du välja en spelare: Om den är bybo blir den immun mot utröstning men om den är ulv dubbleras rösterna mot den. Gäller nästa runda.

Anmälda:
1. @Vimes
2. @Hägerstrand
3. @Basenanji
4. @Waterhouse
5. @fjodorsenuba
6. @Octagonal
7. @Sidd
8.
9.


*Rules may be subject to change
**Secrets may be subject to change
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
949
Hemligheterna väljs innan spelstart. Om ingen hemlighet har valts innan första rundan börjar kommer den spelaren att få en hemlighet slumpad av de kvarvarande.
kommer du skicka ut PM när det är dags att försöka välja hemlighet eller ska man ta eget initiativ för att göra det nu?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
949
Wohoo! Jag är med!
Eller det här var ju en slarvig jävla ansökan.

Jag petar upp mina Oakleys och vänder mig mot kameran: Tja, jag heter Hägerstrand! Jag är en bra kandidat för att jag tänker bli en politikkändis i framtiden, och då kommer det vara GULD för erat produktionsbolag att jag benämns som ”Ulvtell-Hägerstrand” varje gång jag hoppar till ett nytt populistiskt parti (eller startar ett eget) eller blir gripen för fortkörning!

Jag kommer ställa upp på de sjukaste utmaningarna för att vinna. Tänker ni ha en utmaning där man ska äta maskar? I’m your guy!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,790
Hej alla ja har ramlat omkull på min voi men haha lol vem bryr sej!? Ja vill va me för ja ser bra ut och älskar att bo i svit det är min favvo.

Nu ska jag bli full haha!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,512
Sitter alla och filar på ansökningar eller? Så stor prestige ligger inte i anmälan :)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,499
Jag anmäler mig! Kommer ge 120%, säga att jag inte ångrar något och står för allt jag gör, samt i "privata samtalen" med filmkamerorna säga "ja' vet inte om ja' kan lita på X" hela tiden, om och om igen. (Såg en säsong PH efter förra spelet, och den frasen hörde man 50ggr, per avsnitt).

Ser ut som spännande förändringar från förra året!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,074
Top