APM
Bläckfisk
- Joined
- 9 Jul 2015
- Messages
- 482
Hej på er!
Jag vet att indie-flum inte är det här forumets främsta intresse men jag tänkte att det kanske ändå finns undantag som bekräftar regeln
Jag har kommit till en lämplig fas i utvecklingen av mitt nya projekt Anno Daemonum för att kunna dela det med er och förhoppningsvis få lite tankar och feedback i utbyte. Det är på engelska så därför kommer även pitchen här nedan på engelska.
Pitchen
» There is no such thing as demons – demons don’t exist «
This is a GM-less roleplaying game about desperate people who have recently crossed an invisible line into the demonic realm. They only know this from the feeling that they now carry within them: A feeling of demonic presence. It grows in the vicinity of conflict as if the demons thrive there, feeding from the hostile energies at the same time as they fuel those conflicts with violence, sorcery, and corruption.
This game is influenced by Hillfolk (Robin D. Laws), Trollbabe (Ron Edwards), Don’t Rest Your Head (Fred Hicks), Nemesis (Dennis Detwiller & Greg Stolze) and Apocalypse World (D. Vincent Baker).
Print-and-play
Speltest-versionerna kommer att läggas upp för nedladdning som print-and-play och omfattar förutom regeltexten, 120 kort och 4 spelbrickor. Man behöver förutom utskrifterna se till att ha en hög t6:or samt 20 små markörer av något slag (i värsta fall funkar tärningar även till det). På GothCon kommer jag försöka ha med mig ett par tryckta exemplar som man kan bläddra i och köpa med sig hem om man så önskar (Så slipper man skriva ut själv!).
Spelet är skrivet på ett sätt som liknar hur man programmerar, så rent praktiskt ska man kunna följa reglerna uppifrån och ner och på så vis inte missa något. Det är för 2-4 spelare och är tänkt att spelas över flera spelmöten.
Här är länkar till dokumenten:
[FONT="]* [/FONT]Design notes
[FONT="]* [/FONT]Game rules
[FONT="]* [/FONT]Character sheet
[FONT="]* [/FONT]Game sheets
[FONT="]* [/FONT]Cards
Vilken typ av feedback vill jag ha?
Framförallt vill jag höra hur väl man förstår regeltexten: Förstår man spelets struktur efter att ha läst det? Vilken känsla får man? Saknar ni något? Sen vore det såklart ännu roligare att höra om era spelupplevelser om ni faktiskt spelar det! Mitt designfokus har varit hårt inriktad på spelupplevelsen och interaktionen mellan spelarna som systemet skapar, så det är egentligen det som är det allra viktigaste i det här stadiet. Så mina frågor där är: Är det klart vad man som spelare gör vid spelbordet under tiden man spelar? Vad funkade bra? Vad funkade dåligt? Vad hände i storyn under spelmötet? Vad hände vid spelbordet? Fanns det regler som aldrig användes? Uppstod det situationer då reglerna inte fungerade? Ni får så klart gärna höra av er med spontana tankar och funderingar också!
Förutom att kommentera här i tråden är ni hemskt välkomna att gå med i den engelskspråkiga facebook-gruppen där ni kan diskutera spelet, och gilla facebook-sidan där ni kan följa den fortsatta utvecklingen!
Tack för intresset!
P.S. För att inte förvirra någon: Jag bytte profilbild nu när jag har breddat min repertoar utöver Fornsaga!
Jag vet att indie-flum inte är det här forumets främsta intresse men jag tänkte att det kanske ändå finns undantag som bekräftar regeln
Jag har kommit till en lämplig fas i utvecklingen av mitt nya projekt Anno Daemonum för att kunna dela det med er och förhoppningsvis få lite tankar och feedback i utbyte. Det är på engelska så därför kommer även pitchen här nedan på engelska.
Pitchen
» There is no such thing as demons – demons don’t exist «
This is a GM-less roleplaying game about desperate people who have recently crossed an invisible line into the demonic realm. They only know this from the feeling that they now carry within them: A feeling of demonic presence. It grows in the vicinity of conflict as if the demons thrive there, feeding from the hostile energies at the same time as they fuel those conflicts with violence, sorcery, and corruption.
This game is influenced by Hillfolk (Robin D. Laws), Trollbabe (Ron Edwards), Don’t Rest Your Head (Fred Hicks), Nemesis (Dennis Detwiller & Greg Stolze) and Apocalypse World (D. Vincent Baker).
Print-and-play
Speltest-versionerna kommer att läggas upp för nedladdning som print-and-play och omfattar förutom regeltexten, 120 kort och 4 spelbrickor. Man behöver förutom utskrifterna se till att ha en hög t6:or samt 20 små markörer av något slag (i värsta fall funkar tärningar även till det). På GothCon kommer jag försöka ha med mig ett par tryckta exemplar som man kan bläddra i och köpa med sig hem om man så önskar (Så slipper man skriva ut själv!).
Spelet är skrivet på ett sätt som liknar hur man programmerar, så rent praktiskt ska man kunna följa reglerna uppifrån och ner och på så vis inte missa något. Det är för 2-4 spelare och är tänkt att spelas över flera spelmöten.
Här är länkar till dokumenten:
[FONT="]* [/FONT]Design notes
[FONT="]* [/FONT]Game rules
[FONT="]* [/FONT]Character sheet
[FONT="]* [/FONT]Game sheets
[FONT="]* [/FONT]Cards
Vilken typ av feedback vill jag ha?
Framförallt vill jag höra hur väl man förstår regeltexten: Förstår man spelets struktur efter att ha läst det? Vilken känsla får man? Saknar ni något? Sen vore det såklart ännu roligare att höra om era spelupplevelser om ni faktiskt spelar det! Mitt designfokus har varit hårt inriktad på spelupplevelsen och interaktionen mellan spelarna som systemet skapar, så det är egentligen det som är det allra viktigaste i det här stadiet. Så mina frågor där är: Är det klart vad man som spelare gör vid spelbordet under tiden man spelar? Vad funkade bra? Vad funkade dåligt? Vad hände i storyn under spelmötet? Vad hände vid spelbordet? Fanns det regler som aldrig användes? Uppstod det situationer då reglerna inte fungerade? Ni får så klart gärna höra av er med spontana tankar och funderingar också!
Förutom att kommentera här i tråden är ni hemskt välkomna att gå med i den engelskspråkiga facebook-gruppen där ni kan diskutera spelet, och gilla facebook-sidan där ni kan följa den fortsatta utvecklingen!
Tack för intresset!
P.S. För att inte förvirra någon: Jag bytte profilbild nu när jag har breddat min repertoar utöver Fornsaga!