Nekromanti Annorlunda regler (favelan läs ej)

The_Gorger

Hero
Läs inte favelan!!!

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Vår spelledare har oturen att fylla år i närheten av jul, så vi tänkte ge några regler utskrivna på fint papper till honom. Hörde talas om att det skall finnas sexregler till Eon. Tänkte att det var en lämplig present. Speciellt eftersom han är lite pryd. Kunde inte hitta dem på internet . Någon som vet om/vart de finns? </font></td></tr></table>

Tacksam för svar

P|uT0NiUm

Swashbuckler
De fanns på [color:\\"blue\\"]hatten[/color]s hemsida en gång i tiden. Nu verkar dock hemsidan vara nedlagd, så de finns inte att tillgå på internet mig veterligen.

Såvida inte någon har sparat dem och vill dela med sig av dem här? :gremsmile:

(jag har dem tyvärr inte)

Ah, ok...
Vad sägs om göra upp en tabel på tjejens reaktion, typ:
1t100 Resultat
1-10 Stön
11-19 Skrik
osv...

Tycker det här kan börja urarta snart, men roligt iaf

Eleas

Hero
"Äsch, det var ju bara vanlig vaniljsex..."

Instämmer. Försöker nån inseminera att Kakhra är begränsad till sånt här? Fram för tentakelsex och Hentai: The Slithering! :gremtongue:

--
Björn
- Thorough But... Unreliable

Jimmy_SL

Warrior
Men ge er, Eon är inget porr-rollspel, om det är det man söker så tror jag det finns bättre Rollspel inom den grenen... Sex, har en tendens att förstöra och skämta till i rollspelet...

Zaaken

Veteran
Rollspel är väll att man ska leva sig in i en roll och spela ut den. Då om den har typ 20 i amor så får väll spelledaren se till att alla kvinnor dom möter har per typ 3 eller något. Det är EON inte något porr-rollspel vi håller på med....

Fast man kanske skulle börja spela det också...*Funderar länge*

Eleas

Hero
"Men ge er, Eon är inget porr-rollspel, om det är det man söker så tror jag det finns bättre Rollspel inom den grenen..."

joke (jok)
n.
1. Something said or done to evoke laughter or amusement, especially an amusing story with a punch line.
2.A mischievous trick; a prank.
3. An amusing or ludicrous incident or situation.
4. (Informal.)
a. Something not to be taken seriously; a triviality: "The accident was no joke."
b. An object of amusement or laughter; a laughingstock: "His loud tie was the joke of the office."

"Sex, har en tendens att förstöra och skämta till i rollspelet..."

Med risk för att reta upp folk vill jag nog hävda att detta mer har att göra med spelgruppers (brist på) mognad än ämnet i sig.

--
Björn
- a little ball of Nervous Energy

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sex och våld

men ohämmat slaktande är okej?

Jag har lite svårt för dubbelmoralen där...för många tycks det som att rollpersoner kan döda och avrätta till höger och vänster, men så fort lite sex kommer in i bilden får spelgruppen krupp. Och ändå är sexualitet något långt mer naturligt (nåja) än dödande...

Är det bara jag som tycker att sexuella spänningar, och sexualitet i allmänhet, tenderar att ge upphov till mycket intressanta situationer i rollspel?

- Ymir, som har rollspelat sexscener, tom.

Jag har försökt med min spelgrupp, men då den är tämligen orutinerad, så har det mest blivit en massa fniss. Jag tycker också att det är spännande ( :gremlaugh: ) att rollspela sexscener, men tänkte vänta lite med det, tills min spelgrupp är mogen för det.

Mvh Victor Palm...

...Som håller med Ymir.

Eleas

Hero

"men ohämmat slaktande är okej?

Jag har lite svårt för dubbelmoralen där...för många tycks det som att rollpersoner kan döda och avrätta till höger och vänster, men så fort lite sex kommer in i bilden får spelgruppen krupp. Och ändå är sexualitet något långt mer naturligt (nåja) än dödande..."

Ja, det borde vara så. Dock är puritanernas inflytande dessvärre sådant att man i vissa länder (obligatoriskhostningUSA) hellre matar barn med detaljerade tips på metoder för att terminera människor än tipsar dem om man skapar nya. :gremwink:

"Är det bara jag som tycker att sexuella spänningar, och sexualitet i allmänhet, tenderar att ge upphov till mycket intressanta situationer i rollspel?"

Nej, tror inte det. Däremot är det nog få som (1) är avslappnade och säkra nog på sig själva och kompisarna för att kunna spela på sånt, och samtidigt (2) har uppfinningsrikedom nog att ta vara på sådana situationer.

Det är ett personligare plan. När man spelar såpass djupt sänder man ut signaler till sina vänner, intima sådana i det här fallet, och det är då lättare för oerfarna spelare att bara retirera till sin machoborg och dra upp vindbryggan.

Sen att jag anser att det är att göra det enkelt för sig är en annan fråga.

--
Björn
- done my Lasting Damage

Frixeray

Swordsman
Tabell (Riktigt seriöst faktiskt, eller inte...)

Tja, det är ju Eon vi snackar, så tabeller behövs nog även till det är jag rädd, precis som med allt annat. Här är då tabellen:
<pre><font face="courier">
1T100 Resultat
1-20 Stön
21-40 Skrik
41-60 Div. utrop (skulle behöva en egen tabell, men blir troligen allt för vulgärt)
61-80 Mer njutningfulla halvstön (eller nått)
81-95 Klösningar (aj)
96-100 Nått gick jävligt fel. Bitchslap!
</font face></pre>

Nåja, mer orkar inte min kreativitet med just nu, men jag tror det räckte...

Sodivra

Champion
Exakt!

"Exakt." säger Arvidos, orättvist behandlad. Det kommer nog inte bli aktuellt med sexscensrollspel för mig på ett tag, dels så skulle nog dom andra spelarna känna sig rätt obekväma, och dels så har jag som policy att inte låtsas som jag vet något om sex, (eller bli alldeles uppspelt när det nämns) oskuld som jag är.. (En rätt lyckad attityd verkar det som, eftersom någon tyckte att jag var så mogen i den frågan att hon vägrade tro att jag var oskuld.. :gremwink: )

"Och nu är det jul igen, och nu är det jul igen, och julen varar än till GothCon!"