Nekromanti Antal böcker för att spela?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Varför inte rösta?

Så slipper vi ha meningslösa NT-inlägg i tråden.

/Vulf

Bombu

Hero
PHB är den som behövs tycker jag, sen kan man köpa ett äventyr,

där brukar det stå lite info om några monster och nån liten miljö som spelarna kan börja i, det behövs egentligen inte en hel världsbok för att komma igång, även om man naturligtvis inte tackar nej till en :gremsmile:

Bombu

Eksem

Champion
Re: Varför inte rösta?

För att det egentligen är det kanske vettigaste (ur ekonomisk synvinkel) alternativet men ändå kommer sorteras under "annat". Vilket är lite synd,

Dimfrost

Special Circumstances

Dunder & Drakar + Eberron Campaign Setting är också ett vettigt alternativ, och det enda som jag kanske skulle överväga.

/Dimfrost

Vitulv

My bad, tänkte inte på det. [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Mattis

Swordsman

Du behöver inte bli aggro, jag såg inget alternativ som passade. Men jag röstade på Players Handbook.

Vitulv

Sorry [ANT]

Sorry, jag tänkte inte på att ditt alternativ inte fanns med.

/Vulf

Eksem

Champion
Re: Första alternativet

Nä, han är ute efter:

Players Handbook + Campaign Setting

Fast om du bara var ute efter antalet böcker kunde han röstat på Players Handbook + Monster Manual istället.

Staffan

Myrmidon
Behöver och behöver, när jag kör min Eberron-kampanj tänker jag använda:
Grundböckerna
Expanded Psionics Handbook
Eberron Campaign Setting
Plus valda delar ur Arcana Unearthed, Hyperconscious, Arms & Equipment Guide, samt Complete Warrior. Snart kommer nog delar av Complete Divine med också.

Pom

Swashbuckler
Tycker att

För att spela behövs bara PHB. Men vill man spela fler gånger än 1 är DMG nödvändig. Vill man ha andra motståndare än människor (och grundraserna och ett fåtal djur och annat som slunkit med här och var) behövs MM.

Detta gäller för nybörjare. Om man redan kan spelet och är beredd att höfta med levlandet är DMG inte nödvändig. Bra, men inte nödvändig.

Så jag röste "bara PHB", men då tolkade jag frågan bokstavligt.

Mattis

Swordsman
Re: Första alternativet

Tar du mig för en imbecill?

Vi tar det hela igen;
Jag tycker att man borde köpa Players Handbook och valfri världsbok för att spela Dungeons and Dragons. Detta fanns inte att välja. Jag postade ett NT-inlägg med mitt svar. Detta tyckte Vitulv var helt uppåt väggarna. Jag postade ett svar till honom där jag skrev att "Hey man, chill" och berättade att jag röstat på Players Handbook, då det var närmast.

Vad vill du?

Archer

Swashbuckler
Mitt fel

Det var jag som missuppfattade dig. Jag missade helt enkelt att du sa PHB + världsbok, jag såg endast världsbok. Jag får be om ursäkt för detta, och för att jag missade den kombinationen i Pollen.