Nekromanti Antal EP per level

PVC

Veteran
:gremconfused:
Jag är en nybörjare som har ett litet absurt amatörprojekt på gång men jag vet inte riktigt hur jag ska placera gränserna mellan levels i förhållande till antalet EP.

Behöver inte vara speciellt genomtänkt. Lider bara av enorm brist på fantasi.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det beror på...

jag vet inte riktigt hur jag ska placera gränserna mellan levels i förhållande till antalet EP.
Det beror väl rätt mycket på hur mycket bättre man blir för varje level i ditt system och hur svårt det är att få några erfarenhetspoäng. Det är omöjligt att ge några generella förslag, du får berätta lite om hur ditt system fungerar innan vi kan ge några tips.

Det känns dessutom som en sak som måste speltestas för att balanseras. Det är annars stor risk att man utvecklas för snabbt eller för långsamt.

/tobias

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Min generella uppfattning är att man ska få så pass mycket att man känner att man kan göra sin karaktär bättre efter varje enskilt spelmöte. Jag skulle kunna gå så långt så att man ska få en förbättring varannat möte, men detta är ett minimum för mig.

Givetvis ska det finnas saker som man kan få spara länge för att få erhålla, men då ska man ha det valet. (Framgår det nu att jag inte alls gillar levelsystem vad gäller EP? :gremgrin: ).

---

Ja, det var att balansera för levelsystem. Tja... Jag har inte så mycket erfarenhet av levelsystem just för att jag känner att dom är för inskränkande för min smak. Så jag vet faktiskt inte. Men jag är fortfarande av åsikten att man ens karaktär ska bli förbättrad på något vis efter varje eller varannat mötes EP. Inte på något stort drastiskt sätt, men åtminstone på något litet sätt. Hur man överför en sådan devis till ett levelsystem har jag ingen aning om :gremsmile:

/Naug

PVC

Veteran
Re: Det beror på...

Detta är mitt första verk och jag spånar fortfarande.