Nekromanti Antalet inloggade

Rickard

Urverk speldesign
Nu när det är över 2k registrerade användare, hur kommer det sig att det inte är typ 100 st inloggade samtidigt?
Som nu.. Det är 26 inloggade samt 8 st anonyma.. Och det är mkt enligt min mening..

/[color:448800]Han</font color=448800> som nog inte syns på den listan just nu

Staffan

Myrmidon
Antagligen för att en ganska stor andel av de 2000 inte tittar in så ofta nu för tiden. Rollspel.nu har trots allt funnits ett rätt bra tag med internetmått mätt (ett par år).

Konstit, kanske?

Hmm... jag vet inte hur det är med andra, men det är åtminstone bara på allmänna datorer jag brukar logga ut... hemma bryr jag mej aldrig om det... betyder det att jag är inloggad hela tiden efetrsom jag inte måste logga in varje gång ja besöker forumet? *undrar*... nån vänlig själ som vill förklara?

Gardener

Champion
Re: Konstit, kanske?

Man ser endast de som gjort något aktivt de senaste tio minuterna, så om någon sitter och läser ett inlägg (eller en hel tråd) i 10+ minuter så försvinner dem, likaså om går och tar en cigg eller en kopp kaffe.

Kan väl misstänka att det aldrig blir så många fler än 35+ användare för att servern kajkar ihop totalt därnånstans...

Har hittat lite saker som kanske kan lösa detta som jag kommer försöka fixa inom kort. Får se hur det går.