Nekromanti Antalet spel på konvent

Rickard

Urverk speldesign
Med tanke på denna tråd så undrar jag även hur många konvent som ni har varit på; minikonvent (10-15 personer) som stora konvent.

Ange även hur många rollspel som ni någonsin har spelat.

50+ rollspel
20-30 konvent

/Han som inte riktigt minns hur många konvent som han har varit med på

Ulfgeir

Swashbuckler
Tja enligt den listan jag har på olika konvent jag varit på så är jag uppe i 75 styck i dagsläget...

Missat 3 BSK totalt sedan starten.

/Ulfgeir

Pilzefrau

hon/henne
Tjugotalet konvent, och då räknar jag nog med fem-tio japankonvent där jag visserligen spelade en del spel (brädspel, tv-spel och maffia) men de var inte egentligen spelkonvent.

Över 15 rollspel i alla fall, men jag kan i ärlighetens namn inte svara särskilt noga. Menar du antalet rollspel jag någonsin spelat, eller spelat på konvent?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Antalet spel är lite diffust... Hur räknar man olika utgåvor, hack och versioner? Men 70-100+ olika spel, beroende på hur man räknar.

Nu när jag snabbräknar: 6 x GothCon, 10 x NNO Knytkonvent, 3 x HalmiCon, 3 x SnöKon, 1 x Spelare Utan Gränser, 1 x HolmCon, 5 x SävCon, 10 x TA-konvent?. Så 40 konvent, typ?

OMG, mitt antal konvent överstiger min ålder i år, då är jag mao en "konventsräv" sedan något år tillbaka. Minsann.

w176

Förlorad dotter
Cirka 34st konvent

Kanske 40st spel?

Hmm. Tärningen avgör*20, Prolog*1, Gothcon*5, NordNordOst*7 Sävcon*1

MrG

Swashbuckler
Konvent på en höft borde bli ett snitt på två om året sedan 1994, dvs kring 36, främst GothCon, sedan LinCon, typ tre av varje av SydCon, BSK och SSK. Skulle gärna åka två gånger per år fortfarande, men vill ha mycket rollspel och stort konvent för att åka...

Rollspel känns som spontant att jag borde snudda på tre siffrigt, försöker höfta igen, men det har varit svängar när jag prövat mycket och så svängar där jag inte prövar nytt. Mellan 50 och 100 är nog rimligt.

-Gunnar (som lurkade lite, men inte kunde låta bli att svara)

Rickard

Urverk speldesign
Min poäng var mest: om man varit på många konvent har man spelat många spel som följd. Så ni som gnäller om att ni har spelat lite spel. Åk på konvent! :gremsmile:

/Han som också kan tänka sig att antal konvent också beror på ålder