Nekromanti Anti-magiker-propaganda [Citathjälp]

Ymir

Liten kantbaron
Jag skriver en text till Eon IV som citerar en religiös källtext full av anti-magiker-propaganda, men det tryter för mig. Kan ni inte hjälpa mig komma på några citat som dryper av rasistiskt fläckad hatpropaganda mot magi och magiker?

God45

#PrayersForBahakan
Anti-magiker propaganda?! Allt det som sägs om magiker är sant och då har de värsta detaljerna ändå utelämnats för att inte uppröra barn och kvinnofolk!

Magiker har sjukliga och omänskliga mutationer som extra bröstvårtor, rött hår och extra tår.

All magi kommer från demoner och djävlar! Häxor och magiker har onaturliga former av sex med demonerna i utbyte mot magi. Så alla magiker är sodomiter och horor.

Alver styrs i hemlighet av ett hemligt råd av häxor som sprider sjukdomar och spottar blodet från kidnappade människobarn på varandra i demoniska orgier.

Alla Magiker muterar till hemafroditer.

Recca

Femme Fatale
Jag skulle fokusera på att magiker ofta antingen är smala och tunna eller feta och plumsiga och mena att magins makt gör dess användare lättjefulla. Sen skulle jag mena att magi är krafter ursprungligen givna av demoner för att människor ska kunna göra anspråk på guds makt, alternativt att magin är skapad av människor som vägrar underkasta sig gudens makt (och som alla vet är underkastelse den största dygden).

Materiell makt korrumperar. Magi är att kontrollera materia och därför korrumperar magi ännu mer. Endast genom det inres blick kan du skönja din själ och Gud i den. Makt över din själ är sann och ren. För det är makten att se Gud.

Magin är ett verktyg i händerna på Guds fiender, människor som vägrar underkastelse, som stjäl Guds gåvor till människorna.

Den magiker som framkallar demoner är beviset för att all magi är ond. För från samma källa kommer makten att ge ondska fysisk form som kommer makten att skapa falska mirakel.

Summan av alla onaturliga begär är källa till magins kraft. Låt dig därför fyllas av begär enkom vigd Guds heliga form, så att du ej skänker våra fiender kraft.
Lev med ett rent hjärta, fritt från synd och våra fienders makt skall torka likt regn under solen.

Tell

Hero
1. Varje magienhet äter det den drar kraft ur (om jag förstår reglerna rätt - varför annars blir man blind efter att kroppsalstrat fototropi?). Det innebär att magikern för sin lättjas eller eget höga nöjes skull är villig att låta sin demonkraft äta jorden du går på, eller äta solens ljus. Inte ens döden går att alstra ur med säkerhet - när ett område är nekotropiskt lågmagiskt så ruttnar inte saker, vilket innebär att sjukdomar sprids för evigt.

2. Magiker drar på sig negativ Qadosh. Qadosh mäter gudarnas gunst. Med andra ord finns det objektiva bevis för att de som skapat världen, och som beskyddar den mot monstren och demonerna på andra sidan, ogillar magiskt användande, eller i alla fall de magiker som misslyckas (och med tanke på att alla magiker misslyckas förr eller senare)...

3. Magiker invaderar människors psyken, och ägnar sig åt saker som våldtäkt genom sinnesförändring (effekt:kättja), och massvindlerier genom karismamanipulation (effekter: heder, formel: subtila nimbus). De har helt enkelt ingen respekt för andra människor, och är villiga att missbruka DIG eller DINA BARN på sätt som potentiellt kan isolera dem från samhället eller permanent skada deras anseende.

4. Om magikerna inte vore sinistra till sin natur, varför ägnar de i så fall större uppmärksamhet åt att utforska den sk. etern, än åt att utrota hunger eller sjukdomar? Det är bevisbart så att en magiker kan tillverka ett demoniskt aggregat med läkebesvärjelser på ett par dygn, efter att anden fångats in åt henom. En sådan besvärjelsemaskin i varje kloster/köping skulle kunna rädda många av de som dör efter slag, och skulle till och med kunna hindra pesten från att spridas år efter år. Men det är tydligt att de här magikerna menar att det är viktigare att förstå problem som inte har någon verklighetsanknytning, än att rädda DIN FAR, MAKE eller BROR från att dö i strider, eller än att rädda din KÄRESTA, DOTTER, eller FARMOR från våldtäkt och kränkningar av främmande arméer.