Jag är är en rätt nybliven DM (köpte dnd 3e böckerna förra veckan) som spelleder(?) en grupp om 6 pers. Efter att ha forskat lite här på forumet hittade jag artikeln Powergameing, jag läste igenom den och kom fram till att AHA! det är ju just så som 3 av mina mest iriterrande spelare håller på! så nu har jag satt som mål att försöka omvända dessa så att man slipper alla "men vafan du kunde väll ha sagt att det fans fällor i rummet!""Meennn ååååhh min wizard suger ju kolla på vad alla stora fighters har i hp!""Men det suger ju o vara präst man får ju ingen exp alla fighters går ju och dödar allt jag får bara heala". Nu till frågan:
Är det nån som har en bra stadskampanj med mkt intriger och politik som man skulle kunna få kolla på, jag har planerat att fixa en sådan kampanj som koncentrerar sig mest på rollspelande och inte så mkt hack'n slash. Så jag behöver tips!!!!!!!
Är det nån som har en bra stadskampanj med mkt intriger och politik som man skulle kunna få kolla på, jag har planerat att fixa en sådan kampanj som koncentrerar sig mest på rollspelande och inte så mkt hack'n slash. Så jag behöver tips!!!!!!!