God45
#PrayersForBahakan
Så där var en blogpost nyligen där de vände på allting i Curse of Strahd men ändå ville behålla grunden. Så att istället för en dyster gotisk mardröm kopplat till the Shadowfell så var det ett glatt sagoland kopplat till the Feywild. Istället för vampyrer feer. Istället för en öppet ond manlig tyrann som alla hatar och fruktar så en listig kvinnlig tyrann folk älskar. Jag hittar inte blogposten nu annars hade jag länkat den.
Men det fick mig att tänka på hur man kan vända andra moduler.
Så anti-Vildhjärta! Istället för att behöva vara varsamma med hur mycket blod man spiller i en skog man inte kan lämna så är man i en stad man inte kan lämna där man måste spilla så mycket blod som möjligt! Jag tänker att man har har en svårnavigerad stad, lite som fantasy Silent Hill, där den enda lösningen är att ha ihjäl alla invånarna så att deras blod och själar frammanar monstret som orsakat att man är fast där. Det är ju en dålig varelse i Vildhjärta så kanske en ängel här? Våld är enda lösningen och pusslande/utforskande är vägen till att dö hemskt.
Men det fick mig att tänka på hur man kan vända andra moduler.
Så anti-Vildhjärta! Istället för att behöva vara varsamma med hur mycket blod man spiller i en skog man inte kan lämna så är man i en stad man inte kan lämna där man måste spilla så mycket blod som möjligt! Jag tänker att man har har en svårnavigerad stad, lite som fantasy Silent Hill, där den enda lösningen är att ha ihjäl alla invånarna så att deras blod och själar frammanar monstret som orsakat att man är fast där. Det är ju en dålig varelse i Vildhjärta så kanske en ängel här? Våld är enda lösningen och pusslande/utforskande är vägen till att dö hemskt.