I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.Dante said:Eller ännu hellre: ta inte bort det alls, utan be en redaktör flytta på inlägget.
Alltså, nu är jag ju så nyfiken så jag håller på att förgås. Vad sa killen egentligen? Var det så grovt att jag hade fått livstid, eller?Hunk said:I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.Dante said:Eller ännu hellre: ta inte bort det alls, utan be en redaktör flytta på inlägget.
Men det är såklart en balansgång - man vill ju t.ex. inte att detta missbrukas så att alla inlägg som är kritiska mot ett förlags produkter raderas. I det här fallet tycker jag dock att Arfert gjorde helt rätt. Hade inte Arfert agerat är min ringa mening att redaktionen borde ha strukit de delar av inlägget som var av grov personangreppskaraktär och kommenterat detta, men låtit resten av inlägget stå kvar.
Jag tycker att den här tråden har varit nog så öppen hittills, och användaren behövs inte hängas ut mer än vad som redan gjorts. Så låt oss bara stanna vid att det var illa och att inlägg av just den frispråkiga typen taffsar på permanent avstängning, ja. Och som Dante skrev rörde det sig om ett påhopp.Vitulv said:Alltså, nu är jag ju så nyfiken så jag håller på att förgås. Vad sa killen egentligen? Var det så grovt att jag hade fått livstid, eller?Hunk said:I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.Dante said:Eller ännu hellre: ta inte bort det alls, utan be en redaktör flytta på inlägget.
Men det är såklart en balansgång - man vill ju t.ex. inte att detta missbrukas så att alla inlägg som är kritiska mot ett förlags produkter raderas. I det här fallet tycker jag dock att Arfert gjorde helt rätt. Hade inte Arfert agerat är min ringa mening att redaktionen borde ha strukit de delar av inlägget som var av grov personangreppskaraktär och kommenterat detta, men låtit resten av inlägget stå kvar.
Men gud! Nu blir jag ÄNNU nyfiknare! Kan knappt sitta still!Tsianphiel said:Det var inget exceptionellt.
Rabiat anfall på män och manlighet, tokfeminism, censur, krossa alla fria tankar etc etc. Inget jag inte hört förut.
Jag förslår att du kontaktar Klaatu för en redogörelse om hans ståndpunkt. Redaktionen kommer inte att återposta inlägget i sin helhet.Vitulv said:Men gud! Nu blir jag ÄNNU nyfiknare! Kan knappt sitta still!
Andra har nämnt ämnet. Jag kan ju inte läsa inlägget längre och har inte fotografiskt minne, men jag skulle inte bedöma det som så grovt att det borde ge livstids avstängning för någon, men tillräckligt personpåhoppande att 1-4 veckor i "karantän" kändes vettigt. Hade jag haft samma uppfattning som den avstängde användaren hade jag försökt att uttrycka mig mer diplomatiskt och inte gjort det på SagaGames subforum, där mina åsikter riskerade att sammanblandas med SagaGames.Vitulv said:Alltså, nu är jag ju så nyfiken så jag håller på att förgås. Vad sa killen egentligen? Var det så grovt att jag hade fått livstid, eller?
Ja verkligen, Arfert får väl moderera "sitt" forum? Det är ju ändå Saga Games officiella forum, och han bör ha mandat att hantera innehållet där.Hunk said:I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.
Har bara "mandat light". En kvarleva från äldre redaktioner.Vitulv said:Ja verkligen, Arfert får väl moderera "sitt" forum? Det är ju ändå Saga Games officiella forum, och han bör ha mandat att hantera innehållet där.Hunk said:I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.
Självklart har han rätt att moderera och styra sitt forum, men redaktionen har fortfarande allomfattande ansvar för forumet, inte minst att hålla ordning och se till att folk håller sig till reglerna, och i det här fallet så försvann en mycket grav regelöverträdelse – vilket i sin tur lett till den här tråden och den här diskussionen.Vitulv said:Ja verkligen, Arfert får väl moderera "sitt" forum? Det är ju ändå Saga Games officiella forum, och han bör ha mandat att hantera innehållet där.Hunk said:I det här fallet tycker jag, som helt utomstående betraktare, att det är helt rätt att den som är ansvarig för ett förlags underforum kan ta bort inlägg som kan ge ett felaktigt intryck av förlaget. Det är också viktigt att kunna göra det snabbt och inte behöva vänta på att redaktionen agerar.