Nekromanti Användaren Thermight permanent avstängd

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Välkommen till nästa del av »Rollspel.nu stänger av användare i parti och minut«.

Denna moderering kan tyckas gå stick i stäv med min senaste »programförklaring«, men låt mig förklara:

I min strävan efter att inte moderera åsikter har jag låtit Thermight hållas alldeles för länge.

Att inte skriva under på rådande genusteori eller feminismens världsförklaring är så klart inget regelbrott i sig.

Att däremot framföra dessa åsikter på ett tämligen misogynt sätt, dumförklara och på annat sätt förolämpa sina motdebattörer (vilket Thermight tidigare blivit tillfälligt avstängd för) är ett regelbrott.

Att dessutom framföra dessa åsikter alldeles för ofta i diskussioner som egentligen handlar om annat har jag svårt att tolka på annat sätt än att man är ute efter att mucka gräl. Och det är också ett regelbrott.

Slutligen har vi varit alldeles för försiktiga med att tillämpa Regel 0. En regel som tillkom för att kunna stänga av användare vars blotta närvaro bidrar till att försämra stämningen.

Så pga. upprepat otrevlande, trollande och stämningsförsämrande stängs användaren Thermight av permanent från och med nu.