Nekromanti Apocaypse World senario till FemCom

God45

#PrayersForBahakan
Det mesta låter bra. Jag har två mindre kritiker och båda två har med stämning att göra. Apoclypse Pistvakt får det att låta som en komedi och namnet Fulträsk gör inte det bättre. Att det är i samma text som saker som Mörkt och Rått får det bara att låta ännu mer som en komedi.

Den andra är att den här meningen: "Hur legioner av nya glänsande skotran rullade ut ut verkstan varje dag." Gör exakt samma sak som ovan fast mer i stil med Helge.
w176 said:
Bättre nu?
God45 said:
Absolut :) Och konceptet överlag var grymt bra från början :)

w176

Förlorad dotter
Det var bra feedback. Fixar det i mprgon. Jag tror att problemet är att jag har suttit och spånat med hemma gruppen. Post apokalyps ska ha ett element av det överdriva och urspårade och fåniga. Men bara en krydda. Tänk Fallout. Men det ska inte slå över och bli för fånigt.
Med hemma gruppen kan jag använda de referenserna och det vet att det blir en liten krydda i grytan, men inte en smak som tar över. För vi vet hur vi spelar.

Men jag ska tona ner det i texten för uppenbarligen blir helhetsintrycket fel.
GnomviD said:
Det låter rimligt. Jag kan ju personligen känna att Pistvakt-buskisen är en stor del av charmen, men om man inte har relationen till och identifikationen med Pistvakt/Jägarna/Helge/etc kommer det ju slå fel.

Eller, jag menar, öh... Ingen anpassning till den storswänska kulturimperialismen!! Waagh! :)