Nekromanti Apokalyptiska spel

anth

Vetefan
Postapokalyptiska spel går det 13 på dussinet av. Men vad finns det för apokalyptiska spel? Spel som utspelar sig precis före och under själva apokalypsen?

Jag kollade Twilight 2013:
"It is now mid-July 2013. By most accounts World War III, the Twilight War as i is commonly referred to, has raged officially for almost three years."
Kort sagt börjar spelet 3-4 år för sent. :gremsmile:

OWoD Time of Judgement är apokaplyptisk ,men som jag förstått det - bara för de övernaturliga varelserna i spelet - inte hela jorden.

Mogger

Hipsteranka
I Fantasy är det ganska vanligt. Trakorien före 5:e Konfluxen, Gemini, och ett annat spel, men det är väl hemligt:

Eon

Warhammer känns ganska apokalyptiskt. Vi i vår spelgrupp har iaf alltid sagt att premissen är att Kaos kommer att vinna, att allt motstånd är meningslöst. På samma planhalva spelar Call of Cthulu. Kanske kan Kult passa in med, jag har för dålig koll.

Annars är väl många cyberpunkspel apokalyptiska, eller känns så iaf, även om det sällan är uttalat.

Mitt Zonen är både post apokalyptiskt och apokalyptiskt, precis som The Road, men det är inget riktigt spel än.

The Dying Earth finns väl som rollspel?

Jag vet inte, apokalyps känns som ett ganska välanvänt tema. :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
På hippiefronten finns mitt eget Medan Världen Går Under som utspelar sig tiden precis före och under apokalypsen.

Anarchclown

Swashbuckler
Spelet Armageddon av Eden Studios kanske? Nordiska Ragnarök, Call of Cthulhu och Gamla Atlanteaner på en gång typ? Allting skiter sig. Undergången har förvisso redan börjat när spelet utspelar sig men kan definitivt beskrivas som pågående.

I övrigt kan jag säga att gamla WoDs undergång är ganska jävla illa med atombomber, att mänskligheten får veta om övernaturliga ting och sätter igång en ny inkvisition och skit också. Så det platsar nog även om jag aldrig skulle spela det. Alldeles för rörigt och dåligt skrivet.