krank said:
Detaljerat är jag ointresserad av, jag brukar klara mig bra med typ Wordpad-detaljrikedom... Men just outline editing tycker jag är helt sjukt praktiskt när man skriver längre texter... Kunna flytta om hela textstycken genom att pilla runt med deras rubriker i en trädstruktur, alltså. Typ.
Jo men så är det tänkt att bli, en trädvy med diverse äventyrsdelar, typ områden, scener i områden och liknande. De hamnar på papperet i den ordningen som de ligger i trädvyn. Däremot hade jag ingen tanke på att man ska kunna flytta runt på saker innan du skrev det... genialiskt var det hur som helst
tack igen ^^
Jag vet inte hur praktiskt det blir i praktiken som jag tänkt det men just nu är det tänkt att varje äventyrsdel kommer bli ett objekt som presenteras i trädvyn, och när man vill ändra t.ex. en encounter, som består av diverse egenskaper, så får man fram respektive textboxes osv för att ändra enbart denna del.
På så sätt har man inte den där väggen av text i ansiktet när man ska ändra en liten grej utan man kan enkelt navigera till stället som ska ändras.
Sen sammanställs allt i förhandsgranskningen, rättformaterad o.s.v.
Men som sagt, jag vet inte just nu hur bra detta kommer funka, kanske blir det för omständigt att behöva klicka fram och tillbaka.
(Om du undrar varför jag vill ha det så objekt-orienterat som möjligt så beror det på att jag planerar att göra en in-game hjälp modul någon gång i framtiden som använder de skapade äventyren för dom som vill använda datorn.)