Nekromanti April månads riktiga utmaning

Shaggy

Swordsman
Äntligen en vettig utmaning (till skillnad från tidigare månader då alltså). Hoppas att jag får lite tid över i påsk. :gremsmile:

Fast det kanske vore en bra idé att nåla fast den riktiga utmaningen istället?

Sanningen bakom nålningen.

"Fast det kanske vore en bra idé att nåla fast den riktiga utmaningen istället?"

Den blev naglad för att Yassilus gick på det. Haha!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Sanningen bakom nålningen.

"Den blev naglad för att Yassilus gick på det. Haha!"

Äh, jag hjälpte bara till att göra skämtet mer trovärdigt... *vissla*

Nåja, schysst(are) utmaning, hoppas jag får tid över. Det här gäller inte prestige classes också?

Re: Gäller den d20 Modern åxå? (NT)

Nej. Det är en utmaning enbart för D&D och AD&D. Som vi alla vet så finns det dock möjligheter till tidsresor och mer avancerade kulturer i deras multiversum, som bevittnat i City of the Gods, White Plume Mountain och Tale of the Comet.

Så det kan vara moderna yrken, men de måste följa D&Ds upplägg.

Nu när de kreativa andarna återigen väckts av den sköna våren* tänkte jag att vi skulle ta en lite större utmaning.

*Jag ber om ursäkt till alla norrlänningar, ni får nog vår ni också, runt juni nånstans.

Månadens utmaning:

Ett yrke/en klass

Beskriv ett yrke eller klass på max 4 A4, teckenstorlek 12 Times New Roman. Upplägget kan vara precis som du vill, men bör följa de uppställningar som gjorts i Player's Handbook till 2nd eller 3rd ed.
Yrket eller klassen ska vara ett eget verk, och inte exempelvis tagen från en film eller roman

Deadline: 23:e april.

Vem får delta: Alla.

Vinst: Vinnarbidraget illustreras fortfarande av nån hågad person, som jag själv eller annan frivillig.
Som Åke Rosenius upptäckte så om vinnaren själv har tecknartalang så kan man bli tillfrågad om att illustrera sitt eget bidrag vid vinst.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vi får köra en egen utmaning du & jag. [ANT]

Då kan vi ju vinna varannan gång! :gremlaugh:

Men vem ritar...?