DanielSchenstrom1
Veteran
Nu när de kreativa andarna återigen väckts av den sköna våren* tänkte jag att vi skulle ta en lite större utmaning.
*Jag ber om ursäkt till alla norrlänningar, ni får nog vår ni också, runt juni nånstans.
Månadens utmaning:
En kampanj
Beskriv en D&D-kampanj på minst 20 A4, teckenstorlek 12 Times New Roman. Upplägget kan vara precis som du vill, men det finns ett bra upplägg i Creative Campaigning till AD&D 2nd edition.
Kampanjen ska bestå av minst två separata kapitel, eller äventyr. Vanliga värden, som exempelvis monstervärden behöver inte vara med utan alla förväntas ha tillgång till grundböckerna DMG, PHB och MM/MC.
Kampanjen ska vara ett eget verk, och inte exempelvis tagen från en film eller roman
Deadline: 23:e april.
Vem får delta: Alla.
Vinst: Vinnarbidraget illustreras fortfarande av nån hågad person, som jag själv eller annan frivillig.
Som Åke Rosenius upptäckte så om vinnaren själv har tecknartalang så kan man bli tillfrågad om att illustrera sitt eget bidrag vid vinst.
*Jag ber om ursäkt till alla norrlänningar, ni får nog vår ni också, runt juni nånstans.
Månadens utmaning:
En kampanj
Beskriv en D&D-kampanj på minst 20 A4, teckenstorlek 12 Times New Roman. Upplägget kan vara precis som du vill, men det finns ett bra upplägg i Creative Campaigning till AD&D 2nd edition.
Kampanjen ska bestå av minst två separata kapitel, eller äventyr. Vanliga värden, som exempelvis monstervärden behöver inte vara med utan alla förväntas ha tillgång till grundböckerna DMG, PHB och MM/MC.
Kampanjen ska vara ett eget verk, och inte exempelvis tagen från en film eller roman
Deadline: 23:e april.
Vem får delta: Alla.
Vinst: Vinnarbidraget illustreras fortfarande av nån hågad person, som jag själv eller annan frivillig.
Som Åke Rosenius upptäckte så om vinnaren själv har tecknartalang så kan man bli tillfrågad om att illustrera sitt eget bidrag vid vinst.