Sen får man komma ihåg att just de här kommentarerna görs på internet där de tonåriga pojkarna helt enkelt inte är intresserade av att föra en seriös diskussion. I skydd av anonymiteten vill de helt enkelt bara få en reaktion. Jag tror verkligen inte att det bara är kvinnor som får sådana irrelevanta kommentarer. "Trollen" brukar dyka upp lite varstans. De får man ju räkna med liksom.
Att de här tendenserna finns i stort, utanför den speciella miljön som internet utgör, kan jag dock hålla med om. Även om jag skulle vilja sticka fram huvudet och säga att Sverige har kommit aningen längre än bloggens ursprungsland. Åtminstone några av argumenten mot serien tror jag man aldrig skulle se från svenskar.
Sedan måste jag säga att jag förstår att Mr. Walker missade att tecknaren endast riktade in sig mot de sexistiska männen. Med introtexten fick man liksom känslan att hon menade alla. Jag tyckte hon angav en grupp:
People — straight, male people, in particular — sure can have some strange misconceptions about how the world spins. Also, they are usually loud. Anyway, this cartoon will be of no help at all in changing our stupid, sexist culture of rape, murder, domination and bad tv...
Det hade varit mycket klarare om hon här pekat ut de sexistiska tonåringarna som slösurfar och har twitter, men som sagt så är det väl just detta hon menar.
Off Topic:
Är hon släkt med Snobbens skapare?
Gabby Schulz ->
Charles M. Schulz