Nekromanti Apropå Nackskott

Virocon

Swordsman
Jag funderade på nackskottets effekt...
Om en RP sitter på knäna och ska avrättas, någon står bakom och ska skjuta, hur svårt blir FCslaget då? Och hur mäter man skadan? Hur svårt kan det vara att träffa hjärnan där?
Behöver man överhuvudtaget slå?

/Byråkratiproblem? Ta en Sanari Sunrise och problemen försvinner direkt och för alltid...

Celofan

Veteran
Jag har för mig..

.. att det står nånting nånstans om försvarslösa motståndare. Att man inte behöver slå något färdighetsslag egentligen.. men jag antar att det beror på situationen. Sutn förnuft säger väl att det BÖR inte vara så svårt att ta ihjäl nån (rent fysiskt..teoretiskt alltså) som itne kan göra motstånd och man har nåt vapen ' :o

Krell

Veteran
Vid en sådan situation slår jag aldrig skadan.
Det är ju en avrättning och personen dör oavsett så jag anser att det är onödigt att slå skada.

Lord Krooak

Veteran
Bödelns yxa träffar mannens hals (slår skada..ojdå..massor av ettor! Klarar inte slaget för att huvet ska falla av)
Bödeln; "Ööööh, kan vi börja om?"

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

Lord Krooak

Veteran
Bödelns yxa träffar mannens hals (slår skada..ojdå..massor av ettor! Klarar inte slaget för att huvet ska falla av)
Bödeln; "Ööööh, kan vi börja om?"

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Står också i regelboken...

Antag att pistolen (i Eon...???!!) gör Ob3T6 i skada, då multiplicerar du antalet skadetärningar med 10 - trunkerat förstås.
30 alltså. 3 extraskador. Slakt.

I Eon så dör de väl automatiskt vid nådastöt har jag för mig...

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle vilja säga att personen i fråga stendör rakt av !! Du behöver inte slå för detta, det vore ju ologiskt om det vore annat.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>