Nekromanti Aragorn på vita duken

Organ

Out of time, out of mind
Innan Viggo Mortensen fick rollen som allas vår favoritutbygdesjägare var det meningen att en filur vid namn Stuart Townsend skulle odla gråsprängt skäggstubb och fylla ut kungadojjorna. Som vi alla vet blev det inte så och som anledning till detta har den lite vaga klassikern "creative differences" angetts.

Min fråga är helt enkelt: Är det någon som vet några detaljer kring detta och varför ST inte ansågs hålla måttet?

/Anders (gillar skvaller :gremgrin:)

Feuflux

omjonasson.se
Han såg för ung ut? [ant]

Okej, det här kommer nästan in i kategorin fetgissning... jag har hursomhelst för mig att jag hört det här nånstans. Potentiella källor är filmkrönikan eller något "bakom kulliserna"-program.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Han såg för ung ut? [ant]

Kan vara. Jag menar, karln är ju född på 70-talet så ur utseendesynpunkt är Viggo klart bättre. Fast killen så ju likadan ut när han fick rollen från början så det låter lite underligt. Säkerligen ligger det mer än så bakom det hela.

/Anders

Pom

Swashbuckler
Re: Han såg för ung ut? [ant]

Det lär faktiskt vara så. Jag har sett uppgiften på ett antal normalt välinformerade sidor under många års tid. Den har aldrig vad jag har sett tillbakavisats och är fullt rimlig. En del menar ju t o m att Viggo är i yngsta laget för rollen.

Björn Hellqvist

Swordsman
Enligt vad jag hört funkade inte Townsend och Jackson tillsammans, så man fick snabbt leta reda på en ersättare när filmningen redan satt igång.

Organ

Out of time, out of mind
>Enligt vad jag hört funkade inte Townsend och Jackson tillsammans

Det är ungefär det jag också hört men jag är nyfiken på varför de inte funkade ihop. Sa Townsend nått i stil med "det är fjolligt med kortbyxor" eller hällde han salt i PJs morgonkaffe? Jag menar, det skall till ganska starka antipatier för att man skall slänga ut en av huvudrollsinnehavarna i en så gigantisk produktion som denna ett par dagar innan man skall börja filma.

/Anders

Krille

Super Moderator
"Det är ungefär det jag också hört men jag är nyfiken på varför de inte funkade ihop. Sa Townsend nått i stil med "det är fjolligt med kortbyxor" eller hällde han salt i PJs morgonkaffe? Jag menar, det skall till ganska starka antipatier för att man skall slänga ut en av huvudrollsinnehavarna i en så gigantisk produktion som denna ett par dagar innan man skall börja filma."

Man behöver inte vara ohövlig för att det ska uppstå antipatier. Jag vet några personer i min omgivning som jag hyser rätt starka antipatier mot. Likförbannat är vi hövliga och artiga mot varandra, men jag skulle aldrig vilja jobba med personerna eller spela rollspel med dem.

Organ

Out of time, out of mind
>Man behöver inte vara ohövlig för att det ska uppstå antipatier.

Det är sant. Frågan varför de inte kom överens kvarstår dock fortfarande. Jag tror inte "jag är inte så förtjust i killen" liksom räcker för att göra nått som äventyrar hela förtaget. Eller så kanske det var så det var; att JP kände att det var att ha kvar Townsend som skulle äventyra det hela. Hursomhelst är jag lite nyfiken på varför Townsend ansågs så katastrofal.

/Anders

Klon

Hero
för ungt utseende

det bekymmrade å andra sidan inte PJ då de tog in spolingen Woods som frodo...

Ska säga att jag är glad att det inte blev Townsend iaf, efter "Queen of the damned" så kommer han vara Lestat mer eller mindre för mig
han var förvisso inte dålig i filmen i sig direkt, bara det att manuset sög bryllékräm

Hoel

Veteran
Jag hörde att PJ fick stryk av Townsend i Magic och att dom därefter inte pratade direkt med varandra. Därav hela idén med två filmteam ihopkopplade med trådlös länk och monitorer och skit, ni vet vad jag menar