I stora städer som chadrians hope and Addarlon så har dom en multi art situation. Människor och Alver, Dvärgar och Tiraker lever sida vid sida inom städerna och bildar en nätverk av samarbete och friktion.
Men om du går runt i staden var är det troligast att du hittar en alv eller dvärg ?
Vars arbetar Tirakerna ?
Personligen tror jag att många inte alla men en stor andel av Tirakerna är upptagna av tunga arbeten de lyften saker i lager de vandrar innuti trampkvarnana som ger lyftkranar sin lyftförmåga.
Trukher och tiraker Hjälper till att lasta skep i hamnen och arbetar i stall tillsammans med gurder.
Utanför Barer står fint/enkelt klädd Tiraker/Trukher som inkastare och utkastare. Mycket möjligt att även finare Dvärg eller Alv resturanger har en Trukh arbetande som utkastare.
Bar jobb bör vara vanligt för Tiraker så när era äventyre ska ta och tinga ut sanningen ur en sleming Bartender Willi tjallaren SE UPP det är en Trukh.
Dvärgar.
Banker
hantverkare. smeder, skomakare, snickare.
Butiker allt från grönsaks handlare till hästhandlare..
Givet viss även magiker och alkemister.
Djuruppfödare hundar fåglar och annat borde inte vara ovanligt.
Alver
Banker
hantverkare.
Butiker allt från hästhandlare till frukthandlare.
Djur uppfödare hästar och sådant.
Människor borde finnas inom alla grupper av yrken..
Kom gärna med åsiker och kommentarer de hjälper mig att få insperation.
Men om du går runt i staden var är det troligast att du hittar en alv eller dvärg ?
Vars arbetar Tirakerna ?
Personligen tror jag att många inte alla men en stor andel av Tirakerna är upptagna av tunga arbeten de lyften saker i lager de vandrar innuti trampkvarnana som ger lyftkranar sin lyftförmåga.
Trukher och tiraker Hjälper till att lasta skep i hamnen och arbetar i stall tillsammans med gurder.
Utanför Barer står fint/enkelt klädd Tiraker/Trukher som inkastare och utkastare. Mycket möjligt att även finare Dvärg eller Alv resturanger har en Trukh arbetande som utkastare.
Bar jobb bör vara vanligt för Tiraker så när era äventyre ska ta och tinga ut sanningen ur en sleming Bartender Willi tjallaren SE UPP det är en Trukh.
Dvärgar.
Banker
hantverkare. smeder, skomakare, snickare.
Butiker allt från grönsaks handlare till hästhandlare..
Givet viss även magiker och alkemister.
Djuruppfödare hundar fåglar och annat borde inte vara ovanligt.
Alver
Banker
hantverkare.
Butiker allt från hästhandlare till frukthandlare.
Djur uppfödare hästar och sådant.
Människor borde finnas inom alla grupper av yrken..
Kom gärna med åsiker och kommentarer de hjälper mig att få insperation.