Jag kan delvis hålla med dig (er) om att alla inte bara ligger hemma på soffan och degar utan gör något av det. Att jobba svart tror jag inte räknas under arbetslös utan snarare under arbetare (kanske man kunde få slå ett slag mot arbetare eller nått om man blir arbetslös eller hemlös, upp till sl).
Dessutom tycker jag det är lite synd att det kan bli ganska stora skillnader på kompetensen i gruppen när någon får misslyckad karriär och en annan en framgångsrik (syns inte alls lika mycket i n2 som i eon men ändå) då man kanske inte pysslar med sitt jobb lika mkt om man har misslyckad karriär men borde man inte få mer poäng på valfria eller iaf färdigheter som supa eller likande
universitet är det enda yrkesvalet där detta återspeglar sig. Jag har inte funderat på hur detta skulle te sig regelmässigt men en lösning är t ex en drös med "slacker färdigheter" inom varje yrke som man får mindre poäng på ju bättre karriären går.
jag tycker det skall vara en skillnad i kompetens mot en misslyckad karriär och en framgångsrik men inte en så stor som det är nu. Dessutom brukar de som latar sig på jobbet och kanske skiter i att gå dit lära sig andra saker än de som sitter på jobbet hela dagen lång.
/Henning, som spånar villt