Nekromanti Arbetsnamn på det nya spelet blir...

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Och här är ett första utkast på logga (jag gör alla loggor i svartvitt först innan jag jobbar vidare med dom...)
 

Attachments

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Re: Och vad handlar det om? [NT]

Det var ungefär vad jag ställde mig frågan om....

Arfert, sluta teasa oss med enbart ett namn. Vi vill ha en kropp att titta på också! :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Och vad handlar det om? [NT]

tja, tänk typ Haragada + Elric + Thieves World + en nypa Gormenghast. S"är du inte helt fel ute... med ett speligt system med en hel del crunch.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,607
Location
Fallen Umber
Det finns ett franskt rollspel som heter Exil redan. Jag vet inte om det spelar någon roll. Det är ett bra namn, jag hade själv en lös idé om ett spel med det namnet en gång (ett väldigt fokuserat spel om adelsmän i exil från huvudstadens hov, och som måste intrigera för att försöka återvinna härskarens gunst innan ett nära förestående krigsutbrott gör situationen ohållbar), men det lär jag inte göra något av. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
trodde det var ett datorspel; Exile... fast det kanske finns ett franskt rollspel, som du säger. Hursomhelst så spelar det ingen roll för mig, det spelet finns ju inte här.

Förresten, i mitt spel finns det också adelsmän i exil från hovet... fast det handlar inte BARA om det.
 
Top