Nekromanti Arcana Unearthed-trailer! :D

Storuggla

Champion
Jag vet inte, jag gillar när företag gör trailers för böcker. Och nu finns det en trailer för Monte Cook's kommande bok. Se den!
Jag vet inte, men om slaget står mellan 3.5 och AU, så vinner nog AU i mina ögon trots att den inte har gnomer.

Storuggla, nu går jag ner i min källare

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mysig trailer

Det verkar vara en tuff bok, men jag vet inte riktigt... Jag tror jag håller mig till 3.0.... :gremsmile:

entomophobiac

Low Prep High Play
Jag vet inte, men koncept som "nya raser", "nya klasser" och så vidare gör inte mig intresserad. Det blir oftast massor med saker att sätta sig in i och gör inte spelet särskilt mycket annorlunda, enligt mina erfarenheter.

Själv tycker jag det är synd om att allt som kommer till d20 systemet handlar om vilka Feats, Prestige Classes och dylikt böckerna har - inte om vilken matnyttig information det kan erbjuda. Detta tycker jag förstör hela nöjet med många av böckerna. Till exempel Lords of Darkness till FR, som är en bra bok ända till dess du börjar se nya klasser och annat babbel om saker jag utan problem kan improvisera själv.

Näe, d20 har otrolig potential. Men istället för att hålla sig till grunden så gör företagen ytterligare feats, ytterligare skills och ytterligare, ytterligare. Som om det enda som lockar spelare är hur häftiga deras RP kan vara på nästa Level...

Det är verkligen inte min bollpark, och helt klart anledningen till att jag aldrig kommer lämna säkerheten i att bara använda PHB och den Setting som spelas som regler. Mer böcker än så behövs inte för Feats och annat krångel. Bara för lite intressant inspiration, och den hittar man inte i dagens d20 produkter.

PimPim

Veteran
Som läget är nu så kommer jag inte köpa varken 3.5 eller AU.
Dock var det lite tufft att dom gjort en liten reklam film.... och att dom fick in en liten känga till WOTC.

Troberg

Sinister eater
Jag vet inte, men koncept som "nya raser", "nya klasser" och så vidare gör inte mig intresserad. Det blir oftast massor med saker att sätta sig in i och gör inte spelet särskilt mycket annorlunda, enligt mina erfarenheter.
Jag håller med. Det är bättre att ha ett fåtal raser och ge spelarna en chans att lära känna dem i stället. Blir det nya raser vartenda spelmöte tappar de snart sin särart.

chrull

Stockholm Kartell
det såg bra ut.

fram tills det stog "125+ feats" då jag var tvungen att springa naken ut på balkongen och attackkräkas upp på taket.

Eller iaf nästan.

chrull

Staffan

Myrmidon
Tja, betänk att en av poängerna med AU är att den är standalone. Det är med andra ord en del överlappande med PHB gällande feats.