Arcane säsong 2

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,768
Location
Eslöv
Arcane säsong 2 är runt hörnet och vi har fått datum på när de tre "kapiteln" släpps. När säsong 1 kom för några år sedan så släpptes också Arcane i tre "kapitel", om tre avsnitt vardera á ungefär 40 minuter styck. Så typ en typisk spelfilm de tre första lördagarna i November.

Har ni missat vad Arcane är? Jag och andra skrev lite om Arcane här för ungefär tre år sedan. Men TLDR så är det en animerad serie baserad på spelstudion Riots IP League of Legends. Efter första säsongen mottogs rätt så okey (9/10 på IMDB och 100/96 på Rotten tomatoes) så var det givet att det skulle bli ännu en, avslutande, säsong.

Nu är som sagt säsong 2 runt hörnet och här är en trailer och ett par "sneak-peeks" som de har släppt i förberedelse på att säsongen kommer ut.

Trailer för säsong 2

Sneak-peek med Vi inför säsong 2

Sneak peek med Heimerdinger och Ekko inför säsong 2

Sneak peek med Sevika och Jinx inför säsong 2

Jag har extremt höga förväntningar på säsong 2 efter den lysande första säsongen, och smågodiset de har gett oss inför säsong 2 låter mig fortsätta med de höga förhoppningarna. Studio Fortiche har förändrat landskapet för animering och jag är förståeligt inte bara taggad på hur säsong 2 av Arcane hanteras, men också vilka projekt de kommer ta sig an när Arcane är över i slutet på November.

Jag tänkte att här kan man diskutera säsong 1 och 2, vara med och bli hypad, etc. En fotnot dock - delar av säsong 2 har läckts på nätet och sådant undanbedes att delas med i tråden. De som vill uppleva säsong 2 spoilerfritt ska kunna hänga i den här tråden.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,499
Jag har extremt höga förväntningar på säsong 2
Jag med. Hade inga uppfattningar i förväg och tvärtom en del allmänna fördomar pga bakgrunden i ett spel. Men jag plockade upp den som tips här och blev lite tagen av hur bra det var. Bland det bästa jag sett på TV de senaste 5 åren, ihop med House of The Dragon.
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
703
Location
Uppsala
Visste inte att delar av säsong 2 läckt ut på nätet. Hoppas hålla mig spoilerfri tills dess att jag kan se serien med egna ögon! Har också väldigt höga förväntningar på Säsong 2
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
703
Location
Uppsala
Jag ska säga att jag noterar frånvaron av ett par karaktärer i de trailers som släppts. Hoppas verkligen vi får se mer av
Viktor och Jayce
även om deras öde är oklart i nuläget. De är ju hjältar i datorspelet och det skulle göra mig rätt rejält besviken om de bara dödar av dem utan att låta dem nå sin fulla potential
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,768
Location
Eslöv
Jag ska säga att jag noterar frånvaron av ett par karaktärer i de trailers som släppts. Hoppas verkligen vi får se mer av
Viktor och Jayce
även om deras öde är oklart i nuläget. De är ju hjältar i datorspelet och det skulle göra mig rätt rejält besviken om de bara dödar av dem utan att låta dem nå sin fulla potential
Det är säkert mycket medvetet. Min gissning?

De är sårade, men nog i livet. En figur som ser ut att vara Jayce, eller kanske Viktor, kan ses i en halv sekund i en av trailersna. I alla fall, någon som har Jayces armband.
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
703
Location
Uppsala
Misstänker att det är som du säger, de visar inte allt i trailern utan sparar på en del till full release.
 
Top