Nekromanti Arkham 2000

Innocentius

Veteran
Jag slår vad om att varje SL. har en egen bild av Arkham. Hur ser Arkham ut idag? Mitt Arkham är stort och gotiskt och alldeles övedrivet mörkt. Fann att denna kliché miljö är ganska utnött. Jag tryckte in lite märkliga statyer och monument och en sightseeing runda på Miskatoni University där turister kan betala dyra dollar för att se en ver. av Necronomicon i en monter.

Men när man tänker efter borde Arkham se ut som vilken annan storstad som helst. Är borde finnas frappucino-caféer, Starbucks, McDonalds, konferenshotell, modellagenturer, IT-konglomerat, börshus, vårdcentraler o s v.

Jag upptäckte tidigt att det är skitcoolt att kombinera de här två moderna städerna och göra en av den.

Är intresserad av att höra hur ni andra byggt Arkham 2000

/Innocentius

Organ

Out of time, out of mind
>Men när man tänker efter borde Arkham se ut som vilken annan storstad som helst.

Jag tror inte att Arkham 2000 är att betrakta som en storstad i någon bemärkelse. Den kan inte på långa vägar jämföras med t.ex Boston, som med Amerikanska mått mätt inte är så j-a stor den heller. Den är nog till storleken mer lik en normal mellanstor svensk småstad, med ett par 100.000 invånare allt som allt. En trolig utveckling är nog dock att Kingsport mer eller mindre växt ihop med och är en förort till Arkham. Säger inte "Chuthulu Now" nånting om hur det ligger till med allas vår favoritstad i slutet av 1900-talet?

/Anders

Innocentius

Veteran
Det är en fråga om korrespondens mellan bok och tanke, fiktion och kreativitet. Mitt Arkham har växt sig så stort att Cthulhu Now-kartan blivit rena rama Lidingö.
Den mörka, urbana stämningen passar inte riktigt en stad som Vetlanda eller Akalla al´a Stephen Kings USA - Östkust.

Det finns alltid pro´s and con´s. Svårast är att förmedla bilder utanför sin egen lilla rollspels-krets, typ konvent och så

/Innocentius