Nekromanti Armandes testamente

Targon

Hero
Håller just nu på att jobba med en egenmäktig revidering av äventyret Armandes testamente.Passar därför på att föreslå för författaren Jürgen Richter att han gör en grundlig korrektur av äventyret och jobbar bort synnerligen irriterande sakfel och inkonsekvenser.

Ingen kan säga att Armandes testamenteär ett särskilt bra äventyr. Men den går att göra bättre.

- Targon, skrivare

Gunnar_UBBT

Veteran
Du kanske skulle kunna tänka dig att lägga ut din reviderade version till allas nytta och nöje?

/G

Targon

Hero
Kanske det

Min reviderade version kommer faktiskt att spelas första gången i kväll. Efter denna spelsession kommer jag nog bli tvungen att göra en del revideringar. Det kommer nog att ta lite tid, eftersom jag har en del annat göra. Bland annat så måste jag färdigställa hela den kampanj i vilken Armandes Testamente numera ingår som en naturlig del. Jag misstänker dock att folk (inte minst folket på Neogames) kommer att bli fruktansvärt sura på mig om jag lägger ut den reviderade versionen, eftersom jag har ändrat en hel del företeelser i Mundana, bland annat orts- och personnamn. Alverna är inte heller sig riktigt lika efter att ha genomgått min obarmhärtiga revidering. Vad det gäller själva äventyret har jag bland annat strukit hela den löjliga episoden med den mumifierade handen och hela tiden förutsatt att rollpersonerna själva de facto är zoriánriddare. Äventyret utspelar sig nu dessutom i sin helhet i Soldarn. Men tids nog kanske jag delar med mig av hela kampanjen. Jag är själv ganska nöjd med den.

- Targon, skrivare

Nero_UBBT

Warrior
Armandes testamente ÄR ett bra äventyr! Det är allt jag har att säga. Åtminstone hade vi väldigt kul när vi spelade det, t.ex så lyckades vi skrämma slag på ett gäng soldarnska bönder med hjälp av eldbollar och lite senare gräva upp Armandes gräv i jakt på hans testamente...