Nekromanti Armborst och Pilbågar

Akutabi Gamma

Veteran
När jag ändå är igång kan jag fråga en sak till: Hur i helvete kan en pil som kommer framifrån träffa både Käken och Öga/Öra/Nåt annat osannolikt? Jag syftar på ifall man får två extraskador. Jag har råkat ut för det och jag fick panik... Nästan iallafall. Är inte det en liten knepig sak?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Den rikochetterar.

Eller så vrider man huvudet på något konstigt sätt just då pilen träffar.

Eller så slår man om extraskadan /images/icons/smile.gif.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Miss av Neogames?"

Personligen har jag faktiskt aldrig råkat ut för det. Det är en miss, men man kan ju inte hålla reda på allt /images/icons/smile.gif. Ju mer avancerat ett system är, desto mer buggpotential.

Krille

Super Moderator
"Hur i helvete kan en pil som kommer framifrån träffa både Käken och Öga/Öra/Nåt annat osannolikt?"

Om du tror att målet snällt kommer stå och stirra dig i vitögat med noll graders avvikelse så tror du fel. Målet tänker röra på sig, och struntar högaktningsfullt i att du tänker skjuta på honom.

Sen kan du ju om du vill känna bak vid örat och mäta avståndet till käkleden. Även käkleden är en del av käken.

Johan K

Gammal & dryg
Böjlighetsfaktor ??

Kan man inte tänka som så att när pilen träffar käken & när det har gjort det så böjs den & går upp mot ögat..

Akutabi Gamma

Veteran
Vi kan säga han inte märker skottet. Då är det rätt knepigt att den träffar ögat och käken. Kom att tänka på örat och käken precis efter jag skrivit inlägget. Korkad Akutabi/images/icons/clown.gif

Big Marco

Läskig
Det är ingen bugg - det är som Krille säger. I strid kan de mest underligga saker inträffa. Skadan kan uppkomma av massor av orsaker - allt från bensplitter, mysko huvudvridningar till i princip vad som helst.

Cerec

Veteran
Då kan ju SL bestämma att alla extraskador blir "Käke" om det nu va första extraskadan som slogs fram. Men bara om det blir riktigt konstigt, som käke och öra /images/icons/tonguea.gif

Johan K

Gammal & dryg
Slitningsförmåga ?

Kan vara lite långsökt kanske, men kan man inte tänka sig som så att en pil river & sliter lite i skinnet...