Artbreeder: Vem är denna rollperson?

Genesis

Ni dés ni maître
Okej, så @Rickard tipsade om artbreeder.com, som är helt sjukt fräckt. Jag kunde inte låta bli att leka runt, så här är en utmaning/lek: Vi genererar porträtt och så berättar andra om personen som porträttet föreställer. Delta genom att posta en bild eller genom att ge oss en beskrivning av personen som bilden föreställer. Här är min första bild. Vem är detta?

1614458139845.png

Åh, och efter vad jag förstått av @kranks kommentar så är bilder genererade av AI-algoritmer inte copyrightskyddade, så känn er fria att använda alla dessa bilder i era egna projekt!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Okej, så @Rickard tipsade om artbreeder.com, som är helt sjukt fräckt. Jag kunde inte låta bli att leka runt, så här är en utmaning/lek: Vi genererar porträtt och så berättar andra om personen som porträttet föreställer. Delta genom att posta en bild eller genom att ge oss en beskrivning av personen som bilden föreställer. Här är min första bild. Vem är detta?

View attachment 5697

Åh, och efter vad jag förstått av @kranks kommentar så är bilder genererade av AI-algoritmer inte copyrightskyddade, så känn er fria att använda alla dessa bilder i era egna projekt!
Se om jag förstått rätt, men jag gör ett försök som blev halvdant. Men en kul övning att testa vad en får för tankar utifrån en bild.

Liz,

Liz arbetar åt av de stora företagen i staden vars gränser sträcker sig från hav till hav. I hennes uppdrag ingår att hitta vägar för företaget att undkomma att betala skadestånd till klienter eller medborgare som tillfogats skador av biprodukter från företagets produktion. Hennes drömmar är dock att återta sin tidigare forskning på en mikroskopisk partikel som skulle kunna rensa den förorenade luften, något som skulle befria flertal människor i slummen från ett liv fyllt av lungsjukdomar och tidiga dödsfall.

Liz bor i gränsområdet mellan slummen och industriområdet. En plats känd för gängkonflikter och stegrande brottslighet. Problem som får gro på grund av de klyftor som uppstått i skuggan av storföretagens ständiga jakt på nya intäkter. Från barnsben har Liz fått höra att lagens väktare ser mellan fingrarna i området hon bor. Det är billigare att låta packet ta hand om varandra än att fixa eventuella orättvisor i området. En tanke som gjort att Liz avskyr den position hon själv hamnat i där hon tvingas arbeta åt en av de koncerner som tillåter detta samhällssystem att bestå.

Som ett minne från forna dagar bär Liz sin mormors gamla pipa i trä. Den är väl använd och inrökt. En av få lyxprodukter som Liz själv lägger pengar på är tobak till pipan för att kunna fortsätta den vana hennes mormor en gång i tiden påbörjade. Pipan skapar en trygghet hos henne och vid stora beslut är det inte ovanligt att det går att finna henne med pipan i mungipan med blicken mot den dolda skyn.

På kortsiktig hoppas Liz hitta en lucka att sprida känslig information om det företag hon arbetar hos till allmänheten och konkurrenter. Något som skulle sänka en jätte i graven. På långsikt överväger hon dock att gå med en grupp av ekoterrorister. Dels för att slå emot samhällets orättvisor, dels för att söka finansiera sin forskning för en bättre framtid där alla, oavsett ställning i samhället, äger rätten till frisk luft.