Ja, den här tråden är mest lite av en skryttråd över att jag har köpt Artemis. Det är ett co-op-datorspel för 6 spelare, gjort för LAN. Man sitter i samma rum och har varsin station på sina datorer, och tillsammans är man alltså hela kommandobryggan. Bäst är att kaptenen inte kan göra något med sin dator, det är "the main screen" så han behöver säga till folk "bring up Navigation on the main screen." Hans uppgift är bara att koordinera saker med de andra fem (Helm, Weapons, Engineering, Science, Communications).
Men man måste ju ha någon att spela det här kalaset med, och där är alla välkomna. Så snart LinCon är över ska ajg och Arvidos boka in en dag när vi kör, och sen frågar vi runt! Om du vill vara med och bli tillfrågad (och kan ta dig till Göteborg för att spela en halv dag, förhoppningsvis på en helg), skriv här i tråden så skickar jag mail eller pm när det är dags!
Men man måste ju ha någon att spela det här kalaset med, och där är alla välkomna. Så snart LinCon är över ska ajg och Arvidos boka in en dag när vi kör, och sen frågar vi runt! Om du vill vara med och bli tillfrågad (och kan ta dig till Göteborg för att spela en halv dag, förhoppningsvis på en helg), skriv här i tråden så skickar jag mail eller pm när det är dags!