Nekromanti Artesia, vad är dealen?

Necross

Swashbuckler
Läste just "Artesia", första seriealbumet av Mark Smylie (Den fanns att låna på Serieteket, hör och häpna.) Det här ska ju alltså vara det bästa som uppfunnit sedan skivat bröd, så jag känner mig lite besviken. Kändes bara enormt pretentiöst och överlastat med namn på personer, gudar och platser som jag inte lyckades hålla isär.

Nån som har lite att göra kanske kan förklara charmen? Måste man läsa alla delar för att fatta nåt?

Jocke

Man med skägg
Jag har inte hunnit läsa Artesia ännu, men jag tycker att regelrätt fantasy ofta gör sig dåligt i serietidningsformat, med Bone som undantag, det brukar av någon anledning bli bättre om det kommer in lite nutid, si-fi eller fabeldjur i det hela.

Blasphemy

Swashbuckler
Jag håller med dig helt och fullt. Köpte första albumet och läste det men tappade snart intresset... det kanske blir bättre längre fram? Däremot har jag kikat i rollspelet och där tyckte jag mig ana många trevligheter... bara det att det var rätt igenom tecknat och till många delar även skrivet(tror jag) av tecknaren och skaparen av Artesia.

Jag håller med!
Albumet var riktigt trist och jag tappade intresset snabbt.

Spelet verkar dock sjysst men utan att ha läst Serien så känns det som att vissa bitar saknas.