Nekromanti Artikelsystem - färgval

Möller

Hubert Hortlax
Eftersom den första tråden rörande artikelsystem fallerade kanske det är bäst med en ny.

Den orangea (?) färgen på hemsidan kan jag överleva. Men är det så smart att ha vita rubriker? Det är omöjligt att läsa dem. Dessutom är väl rubrikerna lite väl små, även med en bättre färg skulle man inte få mycket till överblick.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Artikelsystemets färgval var ett aprilskämt. Det är onekligen asfult. Varför det inte plockats ned än vet jag inte riktigt (den tekniska biten av administrerandet är inte riktigt mitt gebit).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det är inte bara ett aprilskämt; det är dessutom ett sätt för mig och Gard att eventuellt sätta lite press på den vars namn icke skall nämnas men vars uppgift det är att komma på en ny design och skapa en grafisk profil/prototyp, vilken sedan av undertecknad skall förvandlas till teman till båda forum och artikalsystem.

And now you know!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Det är inte bara ett aprilskämt; det är dessutom ett sätt för mig och Gard att eventuellt sätta lite press på den vars namn icke skall nämnas […]
Det var då ett evinnerligt tjatande … :gremwhistle:

Gardener

Champion
Har fixat rubrikerna så dom ser ut som det är tänkt i mallen. Inte direkt snyggt, men i alla fall lite mer läsbart.

Gardener

Champion
Egentligen är vi det. Vi låtsas bara om att det ska bli nåt bättre, så att folk slutar klaga. Vi har redan bokat resorna till Bahamas.

Genesis

Ni dés ni maître
Ganska skoj är det också att alla recensioner ligger i kategorin "Julkalendern 2003".

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
steble said:
Vad hände med den gamla designen på portalen den var så mycket snyggare.
Jag håller på med en omdesign av hela alltihopa, dvs. både artikelsystemet och forumsdelen.

Att det dragit ut på tiden är såklart mitt fel, men nu känner jag att jag börjar närma mig en snygg och framförallt funktionell design som smälter ihop Rollspel.nu:s olika delar till en enda enhet.

Gardener

Champion
Jag tycker gott vi kan skylla på er bägge två, vi har hat så det räcker och blir över. Kan även skylla lite på Ackerfors också, bara för gamla goda minnens skull. :gremwink:

Gardener

Champion
Det låter ju jättebra! Det är verkligen ett hästjobb att göra en bra design på en så komplex sida som Rollspel.nu ändå är.

Hoppas bara att det inte tar lika mycket tid att implementera designen som att göra den.

Simon

Swashbuckler
Dante said:
steble said:
Vad hände med den gamla designen på portalen den var så mycket snyggare.
Jag håller på med en omdesign av hela alltihopa, dvs. både artikelsystemet och forumsdelen.

Att det dragit ut på tiden är såklart mitt fel, men nu känner jag att jag börjar närma mig en snygg och framförallt funktionell design som smälter ihop Rollspel.nu:s olika delar till en enda enhet.
Gött att höra! Ser fram emot att se det, med stor tillförsikt och förtroende för din förmåga. Kepp up the good stuff! :gremsmile: