Nekromanti Arvidos fyller 5000!

walium

Ganska töntig, faktiskt
För länge sedan skrev Arvidos i vrålrutan att han hoppades att någon skulle uppmärksamma när han skrev sitt 5000:e inlägg och jag gjorde en mental notering om att denna någon skulle vara jag. Nu har jag minne som en guldfisk och har därför inte kommit på några minnesvärda trådar att länka till. Men jag kan berätta lite om vad jag har fått för intryck av den unge Herr Arvid.

En stor och vis ung man, med en konstnärssjäl. Vänliga ord och flummig filosofi är några av hans kännetecken. Han är hemlighetsfull och verkar ständigt småle lite lekfullt. Han guidar oss andra på snåriga stigar och skriver ständigt tänkvärda inlägg som utmanar. Jag hoppas få läsa minst 5000 inlägg till.

Nå kära forumiter, nu är det er tur att dela med er av era Arvidosögonblick och upplevelser.

Storuggla

Champion
Du är tio inlägg sen... [ANT]

You snooze, you loose, gooseboy! :gremtongue:

Storuggla, tycker att man borde gratta grisodlarna istället

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Du är tio inlägg sen... [ANT]

"You snooze, you loose, gooseboy! "

Vet jag väl, men ingen annan verkar ju bry sig om att Arvidos har sprängt dem magiska 5000 gränsen. Visst ska vi hylla fler flitiga forumiter än bara Krille. Skrev något snällt om Arvidos nu så att han inte blir ledsen. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Min lilla Arvid!

Lilla Arvid skrev en ganska bra grej om sig själv i det här inlägget. :gremsmile:

Ja, Arvid är en av de som jag "lärt känna" bäst genom det här forumet och jag är otroligt förväntasnfull över att få träffa honom på Lincon. Som du skriver, Walle, hoppas det blir minst 5000 till... :gremsmile:

Nightowl

Champion
Arvidos är mycket mer vass och sarkastisk i verkligeten än på forumet. Bara så ni vet. :gremgrin: Han är också en riktig spjuver som kan spela folk små spratt närhelst man anar det.

Hans svada är dock lika stor. Han lyckas dock faktiskt säga något, vilket är mer än man kan säga om vissa andra (ni vet vilka ni är!).

Arvidos visslar när han spelar spel, och en skicklig psykolog (dvs inte jag) kan lista ut hans nästa drag genom att känna igen vilken film eller vilken TV-serie det kommer ifrån.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Oj då !!

Kan ju inte mer än göra en klockren instämminig i vad du säger !!
Tiden springer på & det gör ju kokheterna åxå !!

Rising

Vila i frid
En hyllning:

Jag kommer ihåg att jag kände mig stolt när Arvidos blev moderator.

"Va?" undrar ni säkert. "Blev du stolt när Arvidos blev moderator?"

Japp. Inte för att jag hade något med det att göra, utan för att jag tidigare hade lekt med tanken på vilka forumiter som vore mest lämpade att bli befordrade till moderatorer, och hela tiden varit övertygad om att Arvidos vore rätt man för jobbet.

När andra människor gläds åt en persons framgångar, då vet man att denna person är sympatisk och inte lider av fåfänga.

Inget kunde stämma bättre in på Arvidos:

Arvidos är ju en rätt oförarglig forumit. Där andra slår sig för bröstet och jagar prestigepoäng så har Arvidos en mer anspråkslös syn på saker och ting och strävar efter mindre förgängliga mål. Han är aldrig insmickrande, lismande eller publikfriande, men ändå svår att inte tycka om.

Arvidos kallar sina funderingar för "flum" ibland, ett yttrande av hans lågmäldhet. Arvidos är ju aldrig högtravande, pompös eller pretentiös. Han försöker ju aldrig göra sig viktig genom att namedroppa namn som Nietzsche, Jung eller Freud. Inte heller gömmer han sig någonsin bakom en hög med kultiverat ordbajs för att verka betydelsefull.

Arvidos är något så naturligt och okomplicerat som en funderare, en person som finner större nytta i att få utöva ett meningsutbyte med andra, än att få vara övertygande.

Det är inte en lätt väg att gå om man bara vill bli känd, men om man har betydelsefullare målsättningar än så, då är det ovärderliga egenskaper.

Arvidos' filosofi och säregna stil handlar givetvis om mycket mer och mindre än vad jag här har försökt sätta fingret på, men allt detta är viktiga pusselbitar i det som utgör Arv's gåtfulla signum.

En gåtfullhet som vi kommer se fram emot att få förtrollas av i ytterligare 5000 inlägg.

Grattis Arvidos!

/Rising

Sodivra

Champion
Tänk.

Åh, så överraskad jag blev! Jo, faktiskt, jag vigde gårdagen till att ha 5000 inlägg (Se Yassilus' länk) men då var det ju inte så stora reaktioner.. :gremwink:

nu är det er tur att dela med er av era Arvidosögonblick och upplevelser.

Buahahah. :gremsmile:
Nå, jag känner igen mig i en del saker som ni skrivit, det är ju faktiskt sådant som jag har arbetat för att uppnå, och det känns lättande och tryggt att ni förstår det.
Samtidigt så har jag faktiskt lärt mig lite i den här tråden, att folk tycker att jag kan vara smart. Jag har sett mig som kanske insiktsfull, men inte förstående - Jag kan tycka och prata mycket, men jag vet inte så mycket.
Nåja, tydligen så kan jag om jag vill ändå.

Tack så mycket killar, och tjejer. (Elin skrev en hälsning i ett inlägg också, hon vågar väl inte skriva om sina Arvidosögonblick, så då kan det bli tjej-er.) Jag trivs med er, och det här är coolt. Det är coolt att skriva fantasiböjande saker, det är soft att kunna göra det, och det kommer vi fortsätta med på vårt mysiga lilla forum. Det är väl det som jag kallar "berättelser".. Ja, lite mystik lägger jag ju in i det också, precis som du skriver. (Nästan.)

Och konstnärssjäl.. Jag kan ju lägga på en massa där om hur jag gillar att väva historier, och..

Nä, min favoritlåt är "Enjoy the Silence", och så är det också, ibland så räcker inte ord till för att beskriva den där mysmystiska softa coola känslan. Heh. Jag kanske skriver lite för ofta om den, egentligen.. Så kanske dags att sluta där innan jag virar in mig i mina egna ord. Man får förlita sig på att känslan kommer fram trots de begränsande orden, helt enkelt försöka utrycka det hjälpligt och sedan hoppas att åhöraren kan lirka sig till känslan bakom orden, insikten. Det verkar som sagt som ni har gjort det rätt bra. Efter vad walium och Rising skriver så verkar ni till och med ha koll på den känslan.

Tack, iallafall. Mysiga inlägg, men bekräftan är alltid, alltid, mysigt. Tyvärr så är jag rätt flummig (ostrukturerad) och namedroppar inte så mycket just för att jag inte är bildad nog, bara så ni vet det.. :gremwink: Jag ser fram emot att fortsätta foruma med er, det är något stort. Progressiv Utveckling, Soft Njutning och Mystisk Unikhet.. (Där har vi paralleler som bara den mest insatte Arvidvetare känner till helt..)

Toou!

Trots att Arv redan har hunnit tacka för alla fina inlägg och alla redan har lämnat denhär tråden till förmån för bättre göromål, vill jag ändå sända en enda liten betydelselös hälsning till den firande (och firade) Arv.

Ifall vi nångång träffas på en av wrnu:s träffar (eller annars, vilket är väldigt osannolikt), sätt dig då ner och snacka filosofi med mig. Sånt får man inte mycket av här i militären.

/BD, som skulle ta sig till träffen i sthlm ifall han inte råkade sitta på läger just då.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Haha, han gjorde en Arvid!

Tack, iallafall. Mysiga inlägg, men bekräftan är alltid, alltid, mysigt. Tyvärr så är jag rätt flummig (ostrukturerad) och namedroppar inte så mycket just för att jag inte är bildad nog, bara så ni vet det.. Jag ser fram emot att fortsätta foruma med er, det är något stort. Progressiv Utveckling, Soft Njutning och Mystisk Unikhet.. (Där har vi paralleler som bara den mest insatte Arvidvetare känner till helt..)

Människor säger att "Arvid är skön och fin".
Arvid börjar prata en massa om en massa, analysera och uttrycka.
Ty sådan är hans natur. En sann Arvid kan inte hålla sig undan att krafsa på ytan och försöka förstå.

Jag gillar det.

Rasmus

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jag hyllar honom med en analys, jag.

Nå kära forumiter, nu är det er tur att dela med er av era Arvidosögonblick och upplevelser.

Åh, det finns många ögonblick och upplevelser runt den killen. En favorit är ju "Det är du som SUGER!". Andra favoriter är ju många av de mer filosofiorienterade inläggen (som passar mig så bra). Jag gillar när Arvid analyserar och klurar och tycker till.

Många härliga stunder, som tidigare nämnt, men det som jag gillar bäst är känslan. Känslan innefattar attityden, åsikterna, stilen och liksom.. tja, den övergripande känslan helt enkelt. Det är det som jag gillar bäst med det mesta. Jag gillar ofta vad folk specifikt gör eller kommer på, men det häftigaste är ändå vad de gör eller kommer på i allmänhet.
Och Arvid, han har en sådan känsla som passar mig alldeles utmärkt.
Känslan runt Arvid är nog mycket präglad av:
Renhet - Uppriktighet, inga tendenser att vilja plocka prestigepoäng. Renheten leder till Erkännanden och Bekräftelse och allt det där. Renheten hänger ihop med naturlighet.
Naturlighet - Arvid är naturlig i det avseendet att han i mångt och mycket följer en av människans mest grundläggande drifter: Nyfikenhet. Han låter nyfikenheten gå lös på allt, hela livet liksom. Han jobbar på att förstå både det ena och det andra. Han har en sällan skådad självinsikt som leder till självdistans som leder tillbaka till renhet. Han jobbar på att förstå andra och deras resonemang. Detta hänger konstigt nog ihop med att han även är onaturlig (vilken motsägelse va?).
Onaturlig - Arvid är onaturlig på flera sätt. Människans natur är att sätta sig själv och sina åsikter och behov i första rummet. Arvid har ett Starkt Sinne, men har nog en övervikt på Öppet Sinne ändå. Han Omvärderar och jobbar med att skaffa sig nya Vinklar och Se saker. Onaturligheten hänger ihop med the almighty Social Skills.
Social Skills - Arvid är grym på att Se människor och Acceptera. När han sedan accepterat dem kan han tycka om eller inte tycka om precis som alla andra. Men i min mening är han bättre på Acceptans än många andra människor. Han gillar, och är bra på att uttrycka sig. Han säger vad han tycker, men det är allt som oftast mycket ödmjukt utfört.

Sammanfattning: Han är en Upplevare, en Kontemplatör och en Uttryckare. Arvid är ren, nyfiken, öppen och ödmjuk. Det är coolt.
Dessutom har han ett gulligt och ludet ansikte. :gremtongue:

Tja, alla de sakerna (och en massa annat) skapar Arvids helhet, Arvids känsla.
I love you, Arvidman.

Rasmus, som gjorde en ganska spontan analys. Förmodligen missade jag en del, men jag menade vartenda ord.

Man Mountainman

Storsvagåret
tja, grattis...

Här sitter jag och funderar på vad jag ska skriva, om jag ska skriva något speciellt. Det är förmodligen den här sortens obeslutsamhet som gör att Arvid skrivit 5000+ inlägg medan det här bara är mitt 2556:e. :gremsmirk:

Näh, men jag har en idé till en speciell present. Vem vet, jag kanske rentav förverkligar den. Stay tuned, iallafall.

Sodivra

Champion
Lite mer prat.

Oj, så ni skriver mer saker? Då svarar jag väl då.
Visserligen så ska inte forumforumet användas för sådant här, men det här är ju mysigt. Varför inte ta en paus en stund?

Black Dwarf:
Ifall vi nångång träffas på en av wrnu:s träffar (eller annars, vilket är väldigt osannolikt), sätt dig då ner och snacka filosofi med mig. Sånt får man inte mycket av här i militären.
Givet.

Zaphod:
En favorit är ju "Det är du som SUGER!"
Aaah, jösses vad flummig jag var på den tiden.. :gremwink:

Jag gillar ofta vad folk specifikt gör eller kommer på, men det häftigaste är ändå vad de gör eller kommer på i allmänhet.
Visserligen så kanske förståelse (specifika händelser) och insikt (känsla) är olika saker, men man måste nog ha förståelse för att locka fram insikt. [flummliknelse speciellt för rasmus] Om du är ett öga som ligger i ett hav som är insikten så måste du bygga en ställning av förståelse och resonemang för att få syn på insikten.[/flumm]

:gremwink:

Känslan runt Arvid är nog mycket präglad av:
Jag gillar ju inte dygder och "renhet" och sånt dogmatiskt, men för skojs skull så har jag faktiskt reflekterat över vilka dygder jag har, lite självironiskt sådär.. Det är nämligen coolt med dygder och religion ändå, tycker jag. Vill du höra?
Hmm, förresten.. Det blev bara fyra ynkans dygder, och egentligen kan dom slås ihop till två.. Nåja, för ditt nöje:

Uppleva - Att lära sig, förstå, göra en historia. Att utvecklas, vilket egentligen är samma som tankefrihet - mer medvetande.
Tankefrihet - Att frigöra sig från alla tankehinder, som prestige och oro. Jag har nästan dissat konventioner och traditioner på rutin på sista tiden, (lite nihilistanarkist, kanske?) och då blir det konstigt när nästa dygd är..
Trygghet - Ja, det är jätteskönt att vara trygg.. Men är inte konventioner till just för att känna trygghet? Oj, vilket karaktärsdjup - Jag blir som den där mystiske cyniske vandraren som inte bryr sig om folk, men om vissa, som skapar sina egna värderingar.. coolt.. Fast om man tänker efter så innebär trygghet för mig förståelse och softhet..
Soft - ..och softhet är ju förståelse och avsaknad av tvång, det vill säga konventioner och andra tankemönster som leder till en känsla av tvång eller obekvämhet! Det blev konsekvent i slutändan! Coolt, va?

Dessutom har han ett gulligt och ludet ansikte.
Waow, tycker du också det? Då måste det ju vara sant! :gremwink:

Dnalor:
Näh, men jag har en idé till en speciell present. Vem vet, jag kanske rentav förverkligar den. Stay tuned, iallafall.
Snälla! :gremlaugh:

Såja, nu har jag fått flumma lite. Det är skönt det också.
Vet ni, den här tråden fick mig att förstå lite igen hur stort det är att vara människa, hela den här grejen med en egen identitet. Och då tänker jag både på mig och er.

Tack så mycket, det var verkligen skönt.
Tack för att ni uppskattar mig, och tack för att ni är så coola själva.
Jag har myst av att läsa den här tråden om och om.

Rising

Vila i frid
Det skulle inte jag [OT]

"Erkänn att du är glad att det var Storuggla och inte jag som gjorde det inlägget!"

Det skulle inte jag göra, om det hade gällt mig.

Well, du borde ju iaf veta vad du pratar om. :^)

/Rising
som fått finare komplimanger från bögar än från tjejer.

Btw; favoritkomplimangen är:
"fan, Rising, en sak är djävligt lurigt med dig; man vet aldrig när du skämtar och när du menar allvar."

-Det låter kanske inte som en komplimang, men jag har aldrig hört något finare sägas om mig.

Morgoth

Swashbuckler
Hehe... jag visste väl inte riktigt vad jag skulle säga, så jag tyckte att jag kunde knåpa ihop något vackert att ge till Arvidos. Men jag är ingen vidare på att rita, och jag ville att det skulle vara visuellt. Så det närmaste jag kunde tänka på... tja, håll till godo:

Mogge tänkte komma med en dikt också först, men tystnaden och dom fina bilderna får duga.