Nekromanti Arvidosmen

Sodivra

Champion
Nu är detta ett rätt så onödigt inlägg, jag skriver det mest för att kunna lägga upp den ny versionen av Arvidosmen på servern, så att jag kan ha den i min profil..

Men jag har även en fråga: När jag skrev Arvidosmen, och tryckte på Enter i citatet från Paladin Arvidos (mej! /images/icons/laugh.gif) så blev det inte ett radbyte utan två! Det ser dumt ut! Hur fixar man det här?

-Från en stackare som inte kan HTML. (Men som har ny profil och signatur!)

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

hatten

Swashbuckler
Re: Det är inget fel på

Ditt ego *ler*
lycka till...

Hatten kör med sitt eget race :)

Sereg_UBBT

Swashbuckler
och <B>BR</B> betyder ju som alla vet Break row och <B>P</B> betyder Paragraph

En grej som brukar funka i olika grafiska HTML-editorer är att trycka <B>shift+enter</B> när man vill ha en radbrytning och bara <B>enter[/b] när man vill ha en ny paragraf. Detta funkar i FrontPage och Dreamweaver och troligtvis i andra editorer också.

Andreas - förtydligar ännu mer...

Rosen

Myrmidon
<I>Använd taggen < BR > istället för < P ></I>

Det kommer dock fortfarande att skapa en till radbrytning om man inte tar bort både </p> i slutet av paragraf 1 och <p> början på paragraf 2.

--
Åke, som skriver all sin html för hand. Går lika fort, och då vet man vad man gör.

Sodivra

Champion
Tack

Tack för hjälpen! Och jag använder Frontpage.. Och jag märkte att inte alla hade Blackletter, synd när det är så snyggt.. Finns det något sätt att omvandla en bokstav till en bild, så att alla kan se den?

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!

Riddaren

Swashbuckler
Re: Tack

Omvandla en bokstav till en bild? Hur menar du? Man kan använda Replace under Edit-menyn och ändra ett tecken/ord till något annat...motsvarar Ersätt på svenska.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie