Det första som du måste tänka på är att för att kunna vara frijarl, så måste du ha varit storman över en by, och att denna by sen ska ha fått stadsprivilegier (en befolkning över 500). Det är endast då som man kan "bli" frijarl över denna stad.
Titeln frijarl är nämligen just knuten till att ens by som man var storman över blir en stad. Detta iaf enligt reglerna, och då måste du ju helt plötsligt skapa en helt ny stad (om du nu inte kickar ut nån annan frijarl) i Asharien, vilket kan bli både intressand och jobbigt.
Om du däremot vill vara en storman så anser jag (alltihop är ju baserat på egna åsikter osv.) att du bör räkna titeln storman som riddare, eftersom han trots allt bara styr över en by, eller kanske ett par stycken byar. I tabellerna i Riddaren så har ju NeoGames gjort en rad där det står om Asharien mod skogsmark osv i tabellen, så jag anser inte att skogsmarken bör modifieras (kanske halveras om länet ligger i väldigt skogsfattiga områden osv.). Om du gör länet som en riddare (storman) så får du ja bara 1 gods, vilket jag tycker är ganska okej med tanke på att jordbruk inte är ashariens största näring (det är snarare gruvdrift och export av andra varor i utbyte mot mat, se t.ex. Geografica Mundana eller Asharien & Soldarn för mer info om Ashariens näringar osv.)
Detta är en sammanfattning av vad jag tycker borde passa för en Asharisk storman. Jag håller med Schyte att det här med modifikationer på skogsmark är onödigt upptrissat, det är ju upp till spelaren/spelledaren att avgöra hur troligt det är att det finns skogar mm i länet, men detta är som sagt mina egna åsikter.