Nekromanti Astrópía

Genesis

Ni dés ni maître
Trailer till isländsk storbudgetfilm om en tjej som börjar spela rollspel. Ser totalt awesome ut, fast man kan tycka att de kunde ha givit henne ett par byxor. Eller i alla fall en kjol. Och en tröja.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Oh god... Jag vet inte om jag vågar se den där...

Gargarisma One

Veteran
Genialiskt! Det är på tiden att filmbranschen börjar ta oss på allvar. I sense a new awakening!

Rising

Vila i frid
Jag hatar när jag skrattar på precis rätt ställen när jag ser en trailer, men den här manipulerade mig duktigt.

Det ser ut som en rätt skön film, förresten, även om jag gissar att de bara kommer att spela på de mest uppenbara Paris Hilton- och nördskämten. Kanske en bra bakisrulle?

Arfert

Facit
...börjar dyka upp referenser då och då i populärmedia... i av de sista avsnitten av Terminator: the Sarah Chonnor Chronicles satt till exempel en T kopplad till en stordator (som kan vara Skynet, vi vet inte än) och spelade D&D med en av sina mänskliga "programmerare".

Genesis

Ni dés ni maître
Gargarisma One said:
Genialiskt! Det är på tiden att filmbranschen börjar ta oss på allvar. I sense a new awakening!
Jag vet inte om jag tycker att det kan kallas "på allvar". Nördar som tappar hakan när de får se en tjej och som sedan klär upp henne i läderbehå och -trosor i sin fantasi.

Jag gillar konceptet och ser fram emot att se den, men ...

Gargarisma One

Veteran
Det var ironi.

Idén fanns som tecknad serie i någon gammal speltidning för tusen år sedan. Och rollspelare har väl glimtat till i popmedia förr. Satt de inte med något sådant i E.T.? Eller var det Space Hulk?