Nekromanti Asymmetriskt tidsflöde och strid/dramatik

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,347
Location
Malmö
Jag kom att tänka på Skymningshems användning av asymmetriskt tidsflöde i natt, i samband med mina tankar på hur Stjärnkrig borde hantera strider/dramatiska förlopp, med tanke på förlagan.

Det slog mig att Krille (eller någon annan?) redan löst det här - strider som utspelar sig mellan tydliga parter ("dueller"), där man byter till annan part när det är lämpligt - när en strid får naturlig paus t ex, eller innan det påverkar spänningen i de andra fallen. Tidsflödet kan alltså bli lite hoppigt, då man byter mellan olika kombattanter.

Ni som spelat Skymningshem eller andra spel på liknande sätt - hur har det här med asymmetriskt tidsflöde fungerat? Är det något som skulle fungera i ett Star Wars-spel? Andra funderingar kring hur tidsflöde/initiativ bör fungera?
 
Top