Nekromanti Ataxatropi

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Mjukt område
Ataxatropi: 2+, Räckvidd: Beröring, Varaktighet: Temporär*.
* Effekten kan inte göras permanent eller provisorisk
Effekten gör alla oorganiska material inom ett område på 3x3 m mjuka som trådar, och
stelnar omedelbart i den form det är i när effekten slutar fungera.
Effekten kan lätt förstöra ringbrynor genom att ringarna blir förvridna, Svärd armborst och andra vapen som
innehåller metall kan lätt förstöras.
Det går även att använda den för att "låsa" upp dörrar.


Böjda rummets portal.
Ataxatropi1+ Räckvidd Personlig, Varaktighet: Momentan*
*Kan inte göras permanent.
Effekten används för att skapa en portal för att kunna använda effekten måste den läggas på ett föremål.
( Spegel, dörrkarmar, dörr, en sten, ett rum i ett hus, ett hus ) En portal kan inte flyttas utan är stationär.
För att kunna använda portalen måste dock ytterligare en portal skapas med samma namn.
Effekten måste alltid kombineras med effekten "Identifiera" ( Se mystik och magi ) och dessutom modifieras med
area effekten ( Så att man kan komma igenom )
Böjda rummets portal funkar alltid i par två och två fler än två portaler kan aldrig kopplas samman.
"Böjda rummets portal" ser ut som ett skimrande hål/fönster som du kan se igenom Porten är så tunn att från
sidan kan man inte se den.
Oftast så placerar magikern portalen på en spegel eller annat platt objekt för att lättare kunna veta vars porten
är.
Den normala effekten teleportera eller Portal fungerar genom att den förflyttar den teleporterade i form av
Psykisk energi. ( Som rör sig i nästan samma hastighet som tanken genom andeplan, )
Därmed blir det svårare ju längre sträcka som ska förflyttas.
Genom effekten Böjda rummets portal så använder magikern likhetens lag för att få två skilda punkter att bli
identiska.
Går man in i den ena punkten kommer man ut genom den andra och tvärt om. Medan portalen är öppen så kan
luft vatten och annat strömma fritt igenom den.

Avståndet mellan de två punkterna spelar ingen roll för svårigheten.

Men storleken på portalen och olikheter i de två olika platserna ökar svårigheten.
40 cm i diameter portal av 1 filament vill man ha mer så kostar varje ytterligare 40 cm ett extra filament.
Skillnader i lufttryck ger extra svårigheter att skapa en portal plötslig förändring kan stänga porten.
* +Ob1T6.. Extremt tunn bergsluft på ett av ställena och normalt lufttryck vid det andra stället.
* +Ob2T6.. 2 meter under vatten och ovan vatten. ( porten går att använda som brandspruta )
* +Ob3T6.. 4 meter under vattnet och en på land. ( Porten går att använda som brandspruta )
Skillnader i värme energi kan ställa till problem.
* +Ob1T6.. 20 graders temperatur skillnad mellan portarna.
* +Ob2T6.. 40 graders temperatur skillnad mellan portarna.
* +Ob3T6.. 80 graders temperatur skillnad mellan portarna.
Skillnader på det förtrollade Objektet.
* +Ob1T6 Typ slätt metall föremål / slätt glasföremål. med samma storlek.
* +Ob1T6 för varje 5 m i storleks skillnad mellan de två objekten.............
* +Ob2T6 Typ skrovligt trä föremål / Slätt polerat metall eller glas............
Skillnader i stället objektet förvaras i och porten ska öppnas..
* +Ob1T6 skogs dunge / rum i en byggnad..
svårighets minskningar.
* -Ob2T6 Objektet är tillverkade av samma person och av samma material och ser likadana ut.
* -Ob1T6 "rummet" där porten öppnas i byggda för att se likadana ut.....................................
* -Ob2T6 Samma magiker öppnar båda sidorna av portalen...................................................
En Portal kan sluta fungera om vilkoren på portalernas olika platser blir allt för olika de som den skapades under och för.

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,232
Location
Göteborg
Vad menar du? Egna effekter eller? Man måste ju ha Mystik & Magi för att kunna spela magiker ordentligt. Annars har jag inga egna effekter, men snart kanske...

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Ang effekten mjukt område..

Landar man mjukt om man lägger den på marken??

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ang effekten mjukt område..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: WolmerX
Landar man mjukt om man lägger den på marken??
/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"
<p><hr></blockquote><p>Tja man landar MJUKARE inte mjukt..
tyvär består mycket av marken ( jord ) av organiska substanser ( kol osv ) som ej påverkas.
Men säg att man ramlar i hög hastighet mot ett berg ( eller ett berg kommer ramlande mot dig ) då får effekten allt sillikon och metall i berget ( inanför effektens radie givet viss ) att bli lika mjukt och böjbart som exempel viss TYGER och trådar.
SÅ ja..

MEN bästa användings området är faktist mot vapen och rustningar *ler* tänk bara HUR en styv riddar rusntning ser ut efter man har lakt mjukt område ?
Hela rustningen kommer att glida av krigaren..
Man kan öppna lås genom att göra metallen mjuk och få krigare med ringbrynja och kedje vapen att se lustiga och löjliga ut..
sen kan man även få svärd att sloka yxor att blomma ut och minska skadan som exempel viss pilbågars spettsar gör..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten skäms angånde Mjukt område

Mjukt område jag glömde att nämna
att effekten skrevs av "Riddaren" <A HREF="http://mailto:fredrik.derefeldt@ebox.tninet.se" target="_new">http://mailto:fredrik.derefeldt@ebox.tninet.se</A> efter att jag i bad om hjälp att översätta en DoD besvärjelse "Mjuk metall"...
Så det är Riddaren som är ansvarig för "Mjukt Område"...

Livet är en gåta utan enkla svar.
 
Top