Nekromanti Atlantica: Satt på stasis på obestämd tid.

Cybot

Mest spelbar
Tja, vad ska jag säga. Jag har varit borta i över ett halvår. Mest för att sätta mer tid till att försöka expandera/perfektera Atlantica och dess regelsystem.

Som de inpyrda gamlingarna kanske minns så fick den preliminära varianten av Atlanticas stridssystem ganska god kritik från forumet(det vanligaste var för det modulära regelsystemet till vapen).
Dock så är det med sorg som jag meddelar nu att den 17 december så fick datorn fnatt och pulvriserade min hårddisk(nja, inte pulvriserade. Bara korrumperade de få MB av data som pekar var all annan data existerar. Pulvriserad är dock ändå ganska nära om man räknar sluteffekt. Total förstöring av all data på driven) tillsammans med de 300 sidorna av spekulationer, varianter, grejs, färdigt material, regler osv osv plus cirka 40 bilder(starkt konverterade foton) som fanns till Atlantica.

Kort sagt. Det har varit ett tag sen jag kom ut på nätet. Och jag har kort sagt ingen ork kvar att starta om på Atlantica just nu. Och därför så kommer idén att ligga på is för ett tag. Kanske tar jag upp den igen någon dag. Nu så får det istället bli att skriva nått Mutant-äventyr eller något.

P.S: Ja Herr Nils. Var inte orolig. Jag har återvänt för att än en gång korsa klingorna. Och för att påminna om en gammal diskussion(där vi faktiskt inte var motståndare). Jag har fått ett tips om att Japan faktiskt hade sköldar vid en viss tidpunkt i dess historia. Ska kolla upp det själv snart.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Inte mycket att säga. Tråkigt. [ANT]

Förbannat tråkigt. Jag hade gärna sett mer av det.
Nå, kämpa på med vad du än kör igång med!

"Nu så får det istället bli att skriva nått Mutant-äventyr eller något."

Sarkasmen är det sista som överger människan.

Zap

Troberg

Sinister eater
Dock så är det med sorg som jag meddelar nu att den 17 december så fick datorn fnatt och pulvriserade min hårddisk(nja, inte pulvriserade. Bara korrumperade de få MB av data som pekar var all annan data existerar. Pulvriserad är dock ändå ganska nära om man räknar sluteffekt. Total förstöring av all data på driven) tillsammans med de 300 sidorna av spekulationer, varianter, grejs, färdigt material, regler osv osv plus cirka 40 bilder(starkt konverterade foton) som fanns till Atlantica.
Ge inte upp riktigt än. Det finns ett antal diskräddningsprogram som är förvånansvärt duktiga på att plocka ut data. I värsta fall kan man i alla fall oftast plocka ut råtext genom att sitta med en diskeditor och gå genom block för block (även känt som att fiska disk).

Johan K

Gammal & dryg
AjAj !

Mycket tråkigt att höra !!
Alldrig skoj när sådana saker händer, det har hänt mig åxå vid nått tillfälle... Just då kändes det som man bara vill slänga ut datan..

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
En tyst minut för Atlantica ...

Jag håller hatten i handen (nej, inte hatten) och beklagar sorgen. :gremfrown:

Cybot

Mest spelbar
Ge inte upp riktigt än. Det finns ett antal diskräddningsprogram som är förvånansvärt duktiga på att plocka ut data. I värsta fall kan man i alla fall oftast plocka ut råtext genom att sitta med en diskeditor och gå genom block för block (även känt som att fiska disk).
Försökte, men utan resultat.

Troberg

Sinister eater
Försökte, men utan resultat.
Otur, oftast kan man rädda en hel del.

En gång dog en disk för mig. Jag var tvungen att köra VRepair (den satt i en Novellserver) tre gånger innan jag kunde läsa den igen, varje gång tog över tre dagar. I slutänden lyckades jag dock rädda det mesta, även om en hel del bra källkod är förlorad för alltid.

DragonLord

Warrior
Usch, usch, ucsh.

Sympatier till dig, vet hur det känns. Min dator gjorde något liknande för någon dag sedan, även om den kanske går att rädda...

Lycka till när du bestämmer dig för att återuppta arbetet. Och i övrigt också.

/Pontus

Niklas73

Skapare av Starchallenge
NEEEJJ!!!

Jag känner inte till ditt projekt men jag känner till mödan bakom att skrivit många sidor. Vid ett par tillfällen har det sett ut som min dator kraschat men den har klarat sig. Mitt projekt är nu backupat tack och lov. Men det häjlper ju itne dig. Du har mitt allra största deltagande. Aboslut. Jag vet hur det känns då svetten bryter ut och magen knyter sog och man börjar få den första lilla känslan av att "Jo det här är sant - allt är borta". Alla mina sympatier.

Niklas